مساجد پایگاه های گسترش کتاب و کتابخوانی/ بام ایران میزبان طرح ملی «رواق کتاب» است

مظاهری با اشاره به اینکه کتابخانه های مساجد کانون های فرهنگی هنری پایگاه های مهمی برای توسعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی هستند گفت: استان چهارمحال و بختیاری از ابتدای امسال به عنوان میزبان طرح «رواق کتاب» در کشور معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محمدرضا مظاهری» امروز (سه شنبه ۲۷ آبان) در آیین تجلیل از کتابداران برتر کانون فرهنگی هنری حضرت حجت بن الحسن (عج) مسجد قدس دوازده امام شهر هفشجان که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار شد اظهار داشت: کتابخانه های مساجد کانون های فرهنگی هنری پایگاه های مهمی برای توسعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کتاب و کتابخوانی یکی از مهمترین فعالیت های فرهنگی است که بینش و آگاهی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان را ارتقا می دهد.

 

وی ابراز کرد: حضور نوجوانان و جوانان در کتابخانه های مساجد باعث می شود تا بواسطه انس و الفت با فضای مساجد پیوندی ناگسستنی و در نتیجه حضور در مساجد داشته باشند.

 

مظاهری امسال با توجه به شیوع کرونا و به دلیل پیشگیری از این ویروس منحوس طرح های مختلفی از جمله طرح ها و پویش های مختلف، «نذر کتاب»، «پیک کتاب»، طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» به عنوان مهمترین برنامه این رواق برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بام ایران میزبان طرح ملی «رواق کتاب» است گفت: از امسال ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به عنوان میزبان رواق کتاب در کشور معرفی شده است و همه فعالیت های ترویجی کتاب در کشور از استان چهارمحال و بختیاری برنامه ریزی و طراحی، پیگیری و اجرا می شود.

 

وی تصریح کرد: ترويج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و نهضت مطالعه مفيد، رونق بخشيدن به کتابخانه‌های مساجد کشور و احيای نقش کتابخانه‌های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی از مهمترين اهداف برگزاری ويژه برنامه های هفته کتاب است.

 

به گفته مظاهری تکريم فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی شامل کتابداران، اعضای فعال کتابخانه، ناشران برتر حوزه فرهنگ و هنر مساجد، نويسندگان و مروجان کتاب‌خوانی در قالب طرح ملی سه ‌شنبه ‌های تکريم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ديگر برنامه های هفته کتاب چهارمحال و بختياری است.

 

کد خبر 994236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha