مراکز استانی حوزه هنری باید به مراکز رشد هنر انقلاب تبدیل شوند

دادمان با بیان اینکه مراکز استانی حوزه هنری باید به مراکز رشد هنر انقلاب تبدیل شوند گفت: توجه به مراکز استانی و تمرکززدایی، برقراری پیوند دوباره میان اندیشه هنر و بستر رسانه‌ای و محتوایی و توجه به شرایط قومیتی و زیستی از اولویت‌های حوزه هنری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدمهدی دادمان» امروز (سه‌شنبه 27 آبان) در مراسم تکریم و معارفه رؤسای حوزه هنری خوزستان، با بیان اینکه در شجره طیبه حوزه هنری، مراکز استان‌ها مورد توجه ویژه خواهند بود اظهار کرد: اساسا در گام دوم انقلاب و در شرایطی که به برکت انقلاب و خون شهدا ایجاد شده، در گوشه گوشه این کشور استعدادهای فرهنگی و هنری رویش پیدا کردند.

 

رئیس حوزه هنری کشور افزود: اگر بخواهیم مسیری که در آغاز تاسیس و فلسفه وجودی حوزه هنری پیش‌بینی شده ادامه دهیم، چاره‌ای نداریم جز اینکه به استان‌ها و شهرستان‌ها توجه ویژه داشته باشیم و اساسا حوزه هنری باید در شرایط جدید خود را در غیر از تهران پیدا کند.

 

وی اولویت اول حوزه هنری در دوره جدید را توجه به مراکز استانی و تمرکززدایی دانست و اضافه کرد: حوزه هنری بیش از هر چیزی مامور به رشد هنر انقلاب است و اساسا به عنوان یک پدیده انسانی تنها با حضور و مجاهدت هنرمندان و هسته‌های فرهنگی و هنری انقلاب رشد و تعالی پیدا خواهد کرد.

 

دادمان با بیان اینکه مراکز استانی حوزه هنری باید به مراکز رشد هنر انقلاب تبدیل شوند تصریح کرد: اساسا نیروسازی در میدان عمل و مواجهه مستقیم با دشمن اتفاق می‌افتد و هر کجا با دشمن حاضر شدیم چه مواجهه سخت و چه نرم، نیروپروری رقم خورده است و وقتی ما از رشد هنر انقلاب و هسته‌های هنری انقلاب صحبت می‌کنیم از رشد در میدان عمل و رشد مجاهدت‌های هنری و فرهنگی سخن گفته‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه در دوره جدید حوزه هنری همیشه تاکید بر نقاط قوت بوده ولی باید توجه داشت که با هر تغییری به بدنه حوزه آسیب نزنیم ابراز کرد: احتیاج داریم که با پایداری و کنشگری در میدان عمل، فرایند رشدپروری و شکل‌گیری هسته‌های فرهنگی و هنری دیروز را ارتقا دهیم.

 

رئیس حوزه هنری کشور استعدادیابی، ارتباط با هنرمندان مؤمن و انقلابی، تلاش برای برقراری ارتباط بین اندیشه و قدرت، تلاش برای برجسته‌سازی هنر انقلاب و ... را از دیگر مسئولیت‌های مراکز استانی به ویژه در استان خوزستان دانست.

 

وی پیوند دوباره برقرارکردن میان اندیشه هنر و بستر رسانه‌ای و محتوایی و به صورت خاص فضای مجازی را از دیگر اولویت‌های حوزه هنری دانست و تاکید کرد: حوزه هنری خوزستان به تبع تجربه زیستی 40 ساله باید بیش از همه به مقوله دفاع مقدس، ادبیات پایداری و هنر و ادبیات مقاومت تعالی پیدا کند.

 

دادمان با بیان اینکه خوزستان گلوگاه و کانون دفاع مقدس بوده و مهم‌ترین سوژه‌ها و روایات در این استان رخ داده از این رو دفاع مقدس باید اولویت اول حوزه هنری خوزستان باشد اذعان کرد: البته باید توجه داشت که توجه به دفاع مقدس منجر به بی‌توجهی به مقولات دیگر نشود.

 

وی با اشاره به اینکه در خوزستان با تبعیض روبه‌رو هستیم و حتما هنر انقلاب اسلامی باید نسبت به تبعیض واکنش نشان دهد خاطر نشان کرد: هنر انقلاب هنر پابرهنگان و مستضعفان است و هنر متعلق به اسلام ناب نمی‌تواند از محرومیت‌ها و تبعیض‌ها گذر کند.

 

رئیس حوزه هنری کشور ادامه داد: هم در روایات درست و پیش برنده و اصلی باید اصلاح صورت گیرد و هم در توانمندسازی و تربیت نیروی هنری باید به مناطقی که مورد کم‌توجهی قرار گرفته بودند، توجه شود تا هم به شناسایی استعدادهای این مناطق و هم توسعه مخاطب و توجه به مخاطبانی که در حاشیه قرار گرفته‌اند، بیانجامد.

 

وی اولویت سوم را توجه به شرایط قومیتی و زیستی و زبان عربی در خوزستان دانست و بیان کرد: این امر فرصت بی‌نظیری برای ارتباط بین‌المللی و بین‌المللی کردن هنر انقلاب اسلامی است و حوزه هنری باید به هنر و ادبیات عرب زبان‌ها توجه و از این فرصت بهره‌برداری کند.

 

دادمان ابراز امیدواری کرد: حوزه هنری خوزستان با حضور رئیس جدید هم در این سه اصل تعالی یابد و هم فرصت هم‌افزایی در استان ادامه پیدا کند و در این راه باید از ابزارهای رسانه نیز بهره‌مند شد.

 

در این مراسم از زحمات سینا دلشادی سرپرست سابق حوزه هنری خوزستان تقدیر و محمد شهبازگهروئی به عنوان رئیس جدید این حوزه در استان معرفی شد.

 

کد خبر 994281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha