برای نیل به تمدن نوین اسلامی باید بنیه فرهنگی را در تمام سطوح  تقویت کرد

دلشادی گفت: برای نیل به تمدن نوین اسلامی به عنوان آخرین حلقه از زنجیره تمدن‌سازی اسلامی باید بنیه فرهنگی را در تمام سطوح فردی، اجتماعی و سازمانی تقویت کرد که برای تحقق این مهم ناگزیر از اتخاذ رویکردهای تبیینی اقناعی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سینا دلشادی» امروز (سه‌شنبه 27 آبان) در مراسم تودیع و تکریم رؤسای حوزه هنری خوزستان اظهار کرد: مدیرکل فعلی حوزه هنری خوزستان از افراد خوشنام حوزه فرهنگی و هنری خوزستان است و امیدوارم که روزهای بهتر و درخشان‌تری را با کمک هنرمندان خوزستان در این استان رقم بزند.

 

سرپرست سابق حوزه هنری خوزستان در خصوص تأکید بر حوزه دفاع مقدس در حوزه هنری خوزستان افزود: دفاع مقدس برای ما صرفا یک جنگ تحمیلی هشت ساله و یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک رخداد مهم و شگرف تاریخی است.

 

وی اضافه کرد: دفاع مقدس در امتداد انقلاب اسلامی ایران و این رخداد بی‌نظیر تاریخ معنا می‌شود، انقلابی که خود مبدأ یک تاریخ جدید در جهان بشریت و نقطه عطف مقابله و مبارزه همه‌جانبه با نظام سلطه و فرهنگ تمامیت‌خواه استکبار بود.

 

دلشادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نه فقط به تاریخ ایران که به تاریخ بشریت معنا و مفهوم دیگری بخشید و مسیر دیگری را ترسیم کرد ادامه داد: انقلاب اسلامی با تکیه بر اعتقادات ناب اسلامی و نگرش توحیدی، بساط نظام استعماری و استکباری تا بن دندان مسلح را به هم ریخت و برچید و در مقابل عربده‌های سرمست از چپاول ملت‌های مظلوم و جاهل صدای «الله اکبر» را سر داد و تاریخ بشریت را از یک پیچ و انحراف تاریخی به صراطی دیگر رهنمون ساخت و راه و مسیر دیگری را پیش روی آزادگان و آزادی‌خواهان جهان قرار داد.

 

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس دفاع از ارزش‌های چنین انقلابی بود و تحمیل جنگ نه فقط درگیری دو کشور که درگیری دو نظام فکری و دو جریان تاریخی بود تصریح کرد: دفاع مقدس دعوا بر سر مرز، جدال بر سر زمین و رودخانه و اختلافات طبیعی و تکراری دو همسایه نبود بلکه دفاع از دین مبین اسلام و پاسداری از ثمره رسالت همه انبیای الهی بود که با دستان امام راحل به ثمر می‌نشست.

 

معاون اجرایی امور استان‌های حوزه هنری کشور با بیان اینکه تبهکاران و جنایتکاران تاریخ آمده بودند تا این راه تازه گشوده شده را مسدود و مهندم کنند گفت: ایستادگی جوانان این مرز و بوم نه تنها دفاع از مرزهای یک کشور که دفاع از مرزهای اعتقادی و یک مسیر تاریخی توحیدی و دفاع از اسلام ناب و کیان دین مبین بود و با چنین نیتی بود که نصرت همه‌جانبه الهی یار و همراه ایران اسلامی و انقلابی شد.

 

وی ابراز کرد: اکنون ما وارث چنین حماسه بزرگ تاریخی هستیم و باقی بودن دفاع اشاره به همین موضوع دارد که تا دشمن اسلام و انقلاب حضور دارد و هجمه وارد می‌کند باید در مقابلش ایستاد و بر پهنای این مسیر تاریخی جدید افزود.

 

دلشادی خاطر نشان کرد: این مسیر تاریخی جدید به تحقق تمدن نوین اسلامی منتهی می‌شود و ترس نظام سلطه از رسوایی خود در معرفی فرهنگ و تمدن مدرنیته لادین و لامذهب به عنوان نقطه غایی و تکامل یافته تمدن بشری است.

 

وی اذعان کرد: برای نیل به تمدن نوین اسلامی به عنوان آخرین حلقه از زنجیره تمدن سازی اسلامی می بایست بنیه فرهنگی را در تمام سطوح فردی، اجتماعی و سازمانی تقویت کرد که برای تحقق این مهم ناگزیر از اتخاذ رویکردهای تبیینی اقناعی هستیم.

 

سرپرست سابق حوزه هنری خوزستان با اشاره به اینکه برای موفقیت در این مسیر مهم داشتن تنوع ابتکار انگیزه و برنامه از ضروریات است که باید به درستی انجام شود بیان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی به عنوان یک اصل پیش روی خود قرار داده و بیش از سخت‌افزار به نرم‌افزار و مغزافزار تولید می‌اندیشد و گمان می‌کنم تزکیه و پرورش را نه همپا و همتای تعلیم و آموزش که مقدم بران می‌شمارد.

 

وی یاد آور شد: تردیدی ندارم که وقتی وجود آدمی‌ صیقلی آفت نور الهی از آئین‌های آن وجود روشن‌تر و درخشان‌تر منعکس می‌شود و این گیاه است که اگر آینه وجود هنرمندی بازنمای نور الهی شد موجب هدایت و رستگاری جامعه خواهد شد.

 

کد خبر 994353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha