۵ عنوان کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در گلستان رونمایی شد

گلچین از رونمایی پنج عنوان کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در استان گلستان خبر داد.

«احمد گلچین» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: امروز به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از خادمان کتاب و کتابخوانی و حوزه نشر تجلیل شد.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: این مراسم با توجه به اینکه در شرایط قرمز کرونا قرار داریم باید پروتکل های بهداشتی رعایت می شد لذا تعدادی از نمایندگان حوزه نشر را دعوت کردیم و با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراسم تجلیل برگزار شد.

 

گلچین یادآور شد: در این مراسم همچنین از پنج عنوان کتاب که با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده است رونمایی شد.

 

وی افزود: این کتاب ها شامل ابوسهل مسیح جرجانی به نویسندگی «حمیدرضا جرجانی»، کتاب خوشه های دشت گزیده شاعران مینودشت با قلم «روح الله رجبی»، کتاب طنز استاد «کریم الله قائمی»، کتاب باران رو به آسمان به نویسندگی فخار، کتاب از قلت کن تا آزادشهر به نویسنده  روشن دل «سادین» رونمایی شد.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: همه ساله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از حوزه نشر و نویسندگان حمایت می کند و امسال با اعتبار 117 میلیون تومان، کتاب نویسندگان گلستانی را خریداری خواهیم کرد.

 

گلچین افزود: در سال گذشته نیز  60 میلیون تومان از اعتبارات کشوری برای خرید کتاب نویسندگان گلستانی هزینه شد.

 

وی بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی تأکید کرد و یادآور شد: توصیه ما این است که در این ایام حتی به صورت مجازی کتابخوانی اتفاق بیفتد و کتاب فراموش نشود.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ابراز داشت: در این شرایط سخت قدردان تلاش ناشران گلستانی هستیم و در 6 ماه نخست سال 99 نسبت به سال گذشته تعداد کتاب های منتشر شده رو به افزایش بوده است.

 

کد خبر 994380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha