طرح کمربند سبز در جاده های استان ایلام اجرا می شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: طرح هر جاده یک کمربند سبز با برنامه ریزی انجام شده در سطح ۵ هزار کیلومتر از جاده های این استان اجرا می شود.

«رضا احمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران اظهار کرد: طرح هر جاده یک کمربند سبز طی یک برنامه ۵ ساله و در سطحی به وسعت ۵ هزار کیلومتر انجام خواهد شد.

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام تصریح کرد: نهال های مورد نیاز این طرح متناسب با شرایط آب و هوایی هر شهرستان تامین و اعتبار مورد نیاز برای تخصیص به وزارتخانه اعلام شده است.

 

وی افزود: هر مزرعه یک جنگل  از دیگر طرح های سازمان جنگل ها و مراتع کشور در استان ایلام است که این اجرای این  با همکاری منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی استان انجام خواهد گرفت.

 

احمدی تصریح کرد: اراضی زراعی در چارچوب این برنامه با درختان مثمر و چند منظوره و واجد شرایط تولید چوب نهالکاری می شود.

 

وی به برنامه این اداره کل برای جنگلکاری در سطح ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان اشاره کرد و گفت: اعتبار برنامه امسال کاشت جنگل در این سطح از اراضی استان از محل منابع ملی پیش بینی شده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام ادامه داد: با توجه به توان کارشناسی و تعامل مردم و مسئولان این سطح با گونه های متناسب شرایط محیطی در همه شهرستان ها نهالکاری خواهد شد.

 

احمدی از زراعت چوب در سطح ۶ هزار هکتار از اراضی استان خبر داد و یادآور شد: ۴ هزار هکتار از این مقدار در سطح اراضی ملی و ۲ هزار هکتار در سطح اراضی زراعی است.

 

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان ایلام خاطرنشان کرد: این مقدار زراعت چوب در استان حدود ۲۰ درصد از زراعت چوب کشور را شامل می شود.

کد خبر 994387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha