اجرای محدودیت های جدید کرونایی در قزوین از شنبه اول آذر ماه/ با شهروندانی که ماسک نمی زنند برخورد می شود

جمالی پور گفت: از شنبه اول آذر ماه برنامه جدید و محدودیت های جدیدی را در استان خواهیم داشت که اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «هدایت الله جمالی پور» شب گذشته (سه شنبه ۲۷ آبان) در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین بیان کرد: جان باختن ۵۰۰ نفر در روز به دلیل ابتلا به کرونا، عدد بزرگی است بنابراین اگر نتوانیم برنامه ریزی، هماهنگی و همفکری کنیم این خطر می تواند جان بیشتری از افراد را بگیرد و بحران بزرگ را پیش روی ما گذارد و ما امروز با پدیده نامرئی مواجه هستیم که خطر جدی می تواند برای سلامت اقتصاد و آینده ما داشته باشد.

 

استاندار قزوین ادامه داد: ما زمان درخشانی را داشتیم که با همکاری و همراهی مردم با ستاد کرونا افتخار بزرگی رقم خورد و توانستیم رکوردی را در دنیا ثبت کنیم و تا پایان خرداد با همکاری مردم توانستیم بیماری کرونا را کنترل کنیم ولی ناگهان مردم بی تفاوت شده و انگیزه خود را از دست دادند و ما وارد شرایط سختی شدیم و هرچه جلوتر رفتیم شرایط سخت تر شد و امروز به بحرانی رسیدیم که همه مقام معظم رهبری و هم رئیس جمهور ابراز نگرانی کردند.

 

وی عنوان کرد: تا روزی که هوشیار بوده و همکاری جدی داشتیم بیماری کنترل شد و در استان قزوین به حدود ۸۰ تا ۹۰ نفر بستری رسیدیم و بخشی از بیمارستان ها را آزاد کردیم ولی امروز ۵۲۰ بیماری بستری در بیمارستان ها داریم که این عدد متغیر است و به ۵۵۰ نفر هم رسیده است.

 

جمالی پور اعلام کرد: اگر همینگونه پیش رویم و مردم رعایت نکنند باید برای بستری بیماران سوله اجاره کنیم، اصل کار مردم هستند و مسئولان هم جزئی از مردم هستند و در برابر این پدیده همه در خطر هستند و میزان کشته های روزانه این بیماری بالاتر از جنگ است.

 

وی تأکید کرد: دولت به ناچار دارد محدودیت هایی را می گذارد زیرا مشاهده شد حساسیت مردم پایین است و بدون رعایت پروتکل ها در خیابان ها حضور می یابند؛ امروز قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان را تشکیل دادیم و با هرگونه اجتماع برخورد می شود از این پس برگزاری هرگونه تجمع در سطح استان ممنوع است و اگر گزارشی برسد در منزلی تجمع شکل گرفته است، کمیته انتظامی قرارگاه ورود کرده و برخورد می کنند.

 

استاندار قزوین تصریح کرد: قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا از روز شنبه اول آذر ماه تمام برنامه های عملیاتی پیشگیری و مقابله را به طور جدی انجام می دهد به طوری که حتی اگر کسی بدون ماسک در خیابان مشاهده شود، برخورد خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به همکاری اصناف در تعطیلی مغازها بعد از ساعت ۱۸ اظهار کرد: از اصناف تشکر می کنیم که بعد از اعلام ستاد کرونا مبنی بر تعطیلی واحدها از ساعت ۱۸، ۹۵ درصد همکاری کردند و باید قدرشناس آنها بود.

 

جمالی پور خاطر نشان کرد: از شنبه اول آذر ماه برنامه جدید و محدودیت های جدیدی را خواهیم داشت که اعلام خواهد شد و تمام تلاش مسئولان این است در تأمین مایحتاج مردم مشکلی ایجاد نشود و فروشگاه های تأمین کننده این مایحتاج در این محدودیت ها تعطیل نمی شوند.

 

 وی با اشاره به احتکار برخی کالاها از سوی برخی افرادسودجو یادآور شد: تیم های بازرسی ما در میدان حضور دارند و چندین انبار احتکار کشف کرده و برخورد کردیم و اجازه نمی دهیم کسی از این فضا سوء استفاده کند.

 

کد خبر 994509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha