بیش از ۷۰۰ تُن زرشک تازه و خشک از کشاورزان خریداری شد

ضیائیان احمدی با بیان اینکه امسال ۷۰۵ تُن زرشک تازه و خشک خریداری شده است، گفت: در این راستا ۲ میلیارد تومان بابت زرشک تازه و ۱۲ میلیارد تومان بابت زرشک خشک به کشاورزان پرداخت کردیم.

«وحید ضیائیان احمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: زرشک تازه بسیاری امسال به بازار رفته است و قطعا امسال قیمت زرشک خشک به 90 هزار تومان خواهد رسید.

 

 

مدیرتعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال 705 تُن زرشک خریداری کرده ایم، افزود: از این تعداد 435 تُن تر و 270 تُن خشک هستند و 40 تا 50 خشک و تر 8 تا 10 هزار تومان خریداری کردیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه امسال 4 بارگاه خریداری زرشک در استان فعالیت داشتند، ادامه داد: این بارگاه ها در قاین، بیرجند، سده و درمیان بوده و بیشترین زرشک خریداری شده امسال مربوط به بیرجند و قاین بوده است.

 

 

ضیائیان احمدی با اشاره به مبلغ پرداختی در خصوص زرشک تازه و خشک گفت: امسال حدود 2 میلیارد تومان در خصوص زرشک تازه به کشاورزان استان پرداخت کردیم و زرشک خشک نیز 12 میلیارد تومان خریداری شده که از این مقدار 4 میلیارد تومان باقی مانده است که طی هفته های آینده به کشاورزان پرداخت خواهیم کرد.

 

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در پایان بیان کرد: امسال 5 غرفه فروش زرشک در تهران راه اندازی کرده بودیم و استقبال خوبی از این غرفه ها شد و زرشک استان را دانه شده و به صورت بسته بندی در این غرفه ها عرضه می شد که متاسفانه به خاطر شیوع ویروس کرونا این غرفه ها تعطیل شد.

 

کد خبر 994514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha