احتکار اصناف سبب ابطال پروانه کسب خواهد شد

فولیان با اشاره به برخورد قاطع دستگاه قضا با محتکران از ابطال پروانه کسب اصنافی که احتکار کنند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، «علی فرولیان» در خصوص دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن بیان کرد: به منظور اجرای این دستورالعمل و به لحاظ اهمیت موضوع، باعنایت به اینکه وظیفه نظارت بر اصناف، بر عهده کمیسیون نظارت است، این کمیسیون موظف است نسبت به نرخ گذاری کالاها و خدمات اقدام کرده و تمامی انبارهایِ کالاهای اساسی در سطح استان را شناسایی و اطلاعات آنها را در سامانه جامع انبارها ثبت کند.

 

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین ادامه داد: باید توجه داشت که نگهداری کالاهای ثبت نشده و بدون شناسنامه در انبارها تخلف محسوب می شود.

 

وی افزود: برای کنترل بازار و به منظور پیشگیری از هرگونه احتکار، گران فروشی و برخورد قاطع و به موقع با متخلفان احتمالی، طرح های نظارتی و گشت های مشترک با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه های متولی، بازرسی های مستمر از انبارها، خرده فروشی ها و عمده فروشی ها انجام می شود.

 

فولیان اعلام کرد: مراقبت لازم از بازار پیرامون تأمین و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی از قبیل تخم مرغ، برنج، شکر، روغن، گوشت مرغ و گوشت قرمز برای ساماندهی بازار باید صورت گیرد.

 

وی یادآور شد: فروش کالاهای موجود خارج از قیمت مصوب و مندرج در روی کالا، ممنوع و گران فروشی بوده و در صورت احتکار و عدم عرضه، پرونده تشکیل، علاوه بر اعمالِ مجازات، پروانه فعالیت صنف متخلف هم ابطال خواهد شد.

 

کد خبر 994637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha