پیشرفت فرهنگی و اجتماعی کشور از طریق توسعه فرهنگ کتابخوانی محقق می‌شود

حسین‌زادگان با اعلام اینکه پیشرفت فرهنگی و اجتماعی کشور از طریق توسعه فرهنگ کتابخوانی محقق می‌شود، گفت: رهبر معظم انقلاب الفت خاصی به کتاب و کتابخوانی دارد و حضور معظم له در همه نمایشگاه‌های کتاب و کتابخوانی مصداق این اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «احمد حسین‌زادگان» امروز 28 آبان در مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در مازندران که با حضور برخی از فرمانداران، کتابداران برتر و تعدادی از منتخبان جشنواره رضوی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، با تشکر از برگزارکنندگان این مراسم و اجرای برنامه‌های هفته کتاب و کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی در شرایط کرونایی فعالیت‌ها را متوقف نکرد و با خلاقیت و نوآوری درصد بالایی از برنامه‌ها را اجرایی کردند.

 

استاندار مازندران بیان کرد: هر جامعه‌ای برای توسعه و تعالی و پیشرفت باید با کتاب، این دانای مهربان و امانتدار عقلانیت آشتی کند و در ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی بکوشد که راه نجات در خواندن، دانستن، بینش مندی و اقدامات آگاهانه و خردمندانه است و در این میان کتابداران با روی گشاده و صبر بهترین مشاوره را به مخاطبان و مراجعه کنندگان به کتابخانه‌ها ارائه می‌دهند.

 

وی کار در کتابخانه‌ها سخت و دشوار دانست و ادامه داد: نمی‌شود تنها با یک طرح دو یا 5 ساله برنامه‌های این بخش را اجرا کرد و نیاز به یک کار اساسی و زیربنایی است.

 

حسین‌زادگان با اعلام اینکه پیشرفت فرهنگی و اجتماعی کشور از طریق توسعه فرهنگ کتابخوانی محقق می‌شود، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب الفت خاصی به کتاب و کتابخوانی دارد و حضور معظم له در همه نمایشگاه‌های کتاب و کتابخوانی مصداق این اهمیت است.

 

وی با اشاره به اینکه خیران نقش مهمی در ترویج و توسعه کتابخوانی ایفا می‌کنند، ادامه داد: بسیاری از مشکلات و عقب افتادگی‌ها با اهمیت دادن به کتاب و کتابخوانی رفع می‌شود.

 

استاندار مازندران افزود: توسعه کتابخانه‌ها نقش مهمی در افزایش دانش و آگاهی نسل جدید ایفا می‌کند که در این راستا تلاش کردیم در حوزه ساخت و بهسازی و نوسازی، مردم و خیرین را مشارکت دهیم.

 

حسین‌زادگان اظهار کرد: انتظاری که از فرمانداران استان داریم این است که پیگیر مصوبات و مطالبات انجمن کتابخانه ها در شهرستان ها باشند و شهرداران نیز سهم نیم درصد کتابخانه ها را به موقع پرداخت کنند تا مسکلات این بخش حل شود.

 

این مسئول ادامه داد: مطالعه کتاب و کتابخوانی از دغدغه‌های اصلی فرهنگی ایران اسلامی و ضرورت جامعه امروزی است که ترویج، تقویت و اشاعه فرهنگ آن نیازمند عزم ملی و مستلزم الگوپذیری از بزرگان دین است که این امر مهم همراهی و مشارکت تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

 

وی گفت: گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در ایامی که کرونا همه را معطوف خود کرده اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران با همرامی همه فعالان این بخش برنامه‌های شاخص جدید و متنوع فرهنگی را در فضای مجازی در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به مرحله اجرای گذاشتند که جای قدردانی دارد.

 

به گزارش شبستان،‌در این مراسم از کتابداران نمونه، خیران کتابخانه ساز، انجمن های برتر کتابخانه های عمومی، فرمانداران نمونه و کتابداران برتر تجلیل شد.

 

کد خبر 994667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha