آموزش مهمترین اقدام در     پیشگیری از اعتیاد است

محسنی مهم ترین اقدام در زمینه مبارزه با مواد مخدر را آموزش عنوان کرد و گفت: می ‌توان از ظرفیت فضای مجازی نیز به منظور تحقق این هدف استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، «محمدرضا محسنی»‌ ظهر امروز(چهارشنبه، ۲۸ آبان) در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان فومن در فرمانداری این شهر اظهار کرد: جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از اهمیت خاصی برخوردار است.


فرماندار فومن افزود: دلیل این اهمیت این است که منشاء بسیاری از آسیب‌ های اجتماعی مثل کودک‌آزاری، همسر آزاری، سرقت و... می‌تواند مواد مخدر باشد.


وی با اشاره به دو وظیفه اصلی سلبی و ایجابی در این راستا گفت: اقدامات سلبی مربوط به نیروی انتظامی و اعضای شورای تامین و اقدامات ایجابی و پیشگیری مربوط به دستگاه‌ های دیگر عضو است.


محسنی تصریح کرد: نیروی انتظامی در خصوص کاهش عرضه مواد مخدر تلاش می‌کند، اما دستگاه‌ های دیگر نیز باید در حوزه کاهش تقاضا اقدامات ایجابی و پیشگیری انجام دهند تا تقاضا برای مصرف مواد مخدر کاهش یابد.


فرماندار فومن مهم‌ترین اقدام در این زمینه را آموزش عنوان کرد و افزود: می‌توان از ظرفیت فضای مجازی نیز به منظور تحقق این هدف استفاده کرد.


وی با تأکید بر اینکه ادارات و دستگاه‌های مسئول باید در خصوص بازرسی‌ها و سرکشی‌ها در خصوص کاشت خشخاش و شاهدانه و... گزارش ارائه دهند، اظهار کرد: امروز جوانان و نوجوانان ما در معرض خطر هستند و از این رو ضرورت دارد به منظور کاهش تهدیدات اقدامات اساسی صورت گیرد.


محسنی بیان کرد: باید شرایط پذیرش مجدد فرد بهبود یافته در جامعه را فراهم کنیم و افراد بهبود یافته باید توسط کمیته‌ امداد و بهزیستی مورد حمایت قرار گیرند زیرا این کار، اقدامی ارزشمند و اثرگذار است.


فرماندار فومن ضمن بیان اینکه اقداماتی که انجام می ‌شود باید مشهود و مستند باشد، تأکید کرد: دو کمپ بهزیستی در شهرستان باید به طور مستمر مورد پایش قرار گیرند.


وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مسئول با استفاده از ظرفیت های استانی، به منظور ساماندهی معتادان متجاهر اقدام کنند و نسبت به انتقال آن‌ها به کمپ‌های از پیش تعیین شده استانی اقدام کنند.

کد خبر 994734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha