برخورد با سارقان خشن باید بدون اغماض و هر گونه تخفیف باشد/ ماجراجویی و تنبلی مهمترین عوامل موثر در وقوع سرقت‌ها

رئیس کمیسیون قضایی مجلس، ماجراجویی و تنبلی افراد را مهمترین عوامل موثر در وقوع سرقت‌های به عنف دانست و گفت: پرونده‌های سارقان باید به سرعت رسیدگی و منتهی به صدور رای شده و ارفاقی به هیچ وجه نباید در مورد آنها اعمال شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، موسی غضنفرآبادی با بیان اینکه برخوردها با سارقان به عنف باید جدی و بدون اغماض و هر گونه تخفیفی باشد، گفت: نهادهای ارفاقی در مورد سارقان به هیچ وجه نباید لحاظ شود و اگر این گونه عمل نشود با افزایش سرقت‌ها مواجه خواهیم شد.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه پرونده‌های سارقان باید به سرعت رسیدگی و منتهی به صدور رای شود، افزود: برای کاهش سرقت‌ها باید با سارقان در چارچوب قانون بسیار جدی و به شدت برخورد شود.

وی در مورد عوامل موثر در افزایش سرقت‌ها با بیان اینکه وقوع هر جرمی شرایط خاصی را دارد، ادامه داد: در برخی موارد ممکن است مجازات‌ها بازدارنده و کافی نباشد و یا شاهد ماجراجویی‌های برخی افراد باشیم که به ویژه در بحث سرقت‌های خشن شاهد آن هستیم.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس یازدهم یادآور شد: البته نیازمندی‌ها و گرفتاری‌ها مانند اعتیاد هم در وقوع سرقت‌ها نقش دارد بنابراین مجموعه ای از عوامل در سرقت‌ها نقش دارد.

غضنفرآبادی در مورد تاثیر مشکلات اقتصادی در افزایش سرقت‌ها، گفت: بسیاری از افراد ممکن است نیازمند و با مشکلات اقتصادی مواجه باشند اما به دلیل حیای اجتماعی و پاکی هرگز سرقت نمی‌کنند اما ممکن است برای برخی حتی زمینه کار هم فراهم باشد اما رغبتی به کار از خود نشان  ندهند و سرقت کنند البته ممکن است برخی جرائم مانند سرقت‌های جزئی به دلیل فقر و بیکاری باشد اما معتقدم بخش زیادی از سرقت‌های به عنف و خشن به دلیل ماجراجویی‌ها و تنبلی‌ افراد است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا مجازات‌ها در مورد سارقان خشن باید تشدید پیدا کند، افزود: معتقدم اگر مجازات‌های قانونی بدون نهادهای ارفاقی در مورد این افراد اعمال شود کفایت می‌کند البته مجازات بحث سرقت به عنف سنگین است و در این گونه موارد باید اشد مجازاتی که در قانون پیش‌بینی شده در مورد آنها لحاظ شود.

کد خبر 994741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha