مشارکت بیش از ۱۰۰ اندیشمند حوزوی و دانشگاهی در ارزیابی آثار/حمایت جامعه الزهرا(س) از بانوان صاحب قلم

حجت الاسلام والمسلمین مدنی از مشارکت بیش از ۱۰۰ اندیشمند حوزوی و دانشگاهی در ارزیابی آثار در ۱۰ گروه علمی همایش کتاب سال بانوان خبرداد و گفت: همایش کتاب سال بانوان در سال آینده با رویکرد بین المللی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «سید محمود مدنی» در اختتامیه دومین همایش ملی کتاب سال بانوان که پیش از ظهر امروز(پنجشنبه 29 آبان) در جامعه الزهرا(س) برگزار شد، ضمن سپاسگذاری و تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری و اجرای دومین همایش کتاب سال بانوان اظهار داشت: شکر ویژه و سپاسگزاری ویژه ما از مرجع عالیقدر حضرت آیت الله نوری همدانی است که ما را مستفیض فرمودند.

 

رئیس شورای سیاستگذاری همایش کتاب سال بانوان اضافه کرد:قافله تمدن بشری از سر حد عدم تا اقلیم وجود و تا منتهای «عند ملیک مقتدر» و سفر این قافله از غار نشینی تا رفتن به فضا و ماه نشینی مدیون ابزار و عواملی است که بی تردید یکی از مهمترین آنها در این مسیر تمدنی، کتاب و قلم است و تمدن بشری وام دار نویسندگان و مؤلفان و اصحاب قلم است.

 

وی بیان داشت: از دیگر سو آغاز حرکت بشری از منزل نخستین در بهشت برین از حضرت آدم(ع) به همراه حضرت حوا(س) است و در طول تاریخ پر فراز و نشیب بشر مردان همیشه از همکاری و همراهی بانوان در این مسیر تکاملی بهره برده اند و همه افتخارات بشری مدیون این همکاری و هم افزایی است که بین بانوان و آقایان در طول تاریخ وجود داشته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین مدنی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: افتخار داریم همایش کتاب سال بانوان نمایشگاه این دو رکن برای تمدن بشری یعنی کتاب و حضور بانوان است و فرصت گاهی برا ظهور و بروز و نشان دادن ظرفیت و توان والای بانوان در عرصه دانش و پژوهش در علوم اسلامی و انسانی است.

 

وی با بیان این که جامعه الزهرا(س) با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در اهمیت دادن به پژوهش و کتاب خوانی ورود جدی داشته است، گفت: این مرکز علمی علی رغم همه تنگاناهای بودجه ای نه تنها این پدیده مهم دانشی و پژوهشی یعنی همایش کتاب سال را بدون تأخیر برگزار کرد بلکه با افزودن کتاب هایی به زبان های خارجی، اضافه بر زبان های فارسی و عربی که در سال اول داشت دایره شمول این همایش را گستراند و بنا دارد که به توفیق الهی در ادامه این مسیر دایره شمول همایش را از ملی به بین المللی گسترش بدهد.

 

مدیر جامعه الزهرا(س) در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: جامعه الزهرا(س) افتخار دارد که در این مسیر ارزشمند از ظرفیت ارجمند نهادهای همسو برای سیاستگذاری و عضویت در شورای سیاستگذاری بهره مند شده است و در این فرصت از همکاری همه نهادهایی که ما را در شورای سیاستگذای کمک کردند به ویژه شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران، هیأت امنای جامعه الزهرا(س)، مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پژوهشگاه علوم فرهنگ، جامعه المصطفی، مؤسسه امام خمینی(ره) و دانشگاه ادیان و مذاهب تقدیر و تشکر داشته باشیم.

 

وی یادآور شد: جامعه الزهرا(س) افتخار دارد که در ارزیابی آثار از وجود بیش از 100 اندیشمند حوزوی و دانشگاهی در 10 گروه علمی بهره مند باشد که برای ارزیابی غیر از ژرفایی داشتن و سودمندی اثر و صلاحیت صاحبان آثار را لحاظ نکرده که از همه فرهیتخگان حوزوی و دانشگاهی همکار در این راستا نیز تقدیر و تشکر داریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با تأکید بر این که جامعه الزهرا(س) همایش کتاب سال بانوان را به عنوان نهادی دانشی و پژوهشی مانا و پویا به جامعه علمی کشور تقدیم کرده است، گفت: ما در این مسیر از هر گونه نقد و پیشنهاد و مساعدت و کمک برای ادامه کار استقبال می کنیم و خیرین و وافقان را به وقف در عرصه پژوهش و دانشگاه و فعالیت در این عرصه فرامی خوانیم و در همین راستا از مساعدت مرجع عظیم الشأن آیت الله العظمی سیستانی سپاسگزار هستیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: همایش کتاب سال بانوان گامی بلند در جهت همکاری حوزه و دانشگاه و تقارب بین این دو پایگاه علمی برداشته است تا در نهایت به طرح های مشترک و رسیدن به افق های روشن تری ختم شود، همچنانکه در برگزیدگان آثار چهره های حوزوی و دانشگاهی و خواهرانی که در هر دو ساحت خوش درخشیده اند حضور دارند.

 

مدیر جامعه الزهرا(س) یادآور شد: در نهایت همه بانوان فرهیخته کشور به ویژه اساتید و طلاب و محققان و فارغ التحصیلان جامعه الزهرا(س) که صاحبان اصلی همایش هستند را به مشارکت هرچه بیشتر در این پدیده دانشی و پژوهشی فرامی خوانیم و دبیرخانه همایش در طول سال فعال است و بنا دارد با طرحی با عنوان «بانوان مؤلف» ضمن شناسایی خلأهای پژوهشی و قلم های توانمند، در این مسیر مؤلفان گرانقدر را مساعدت کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: در پایان مجددا از پیام ارزشمند مرجع عالیقدر آیت الله العظمی نوری و مساعدت آیت الله العظمی سیستانی و از همه مشارکان و همکاران خودم برای همه این تلاش های ارزشمند سپاسگذاری دارم و از خداوند با نهایت عجز و ذلت درخواست می کنیم تا ما را در این مسیر نورانی بیش از پیش توفیق عنایت فرماید.

کد خبر 994957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha