برگزیدگان دومین همایش کتاب سال بانوان معرفی و تجلیل شدند

مراسم اختتامیه دومین همایش کتاب سال بانوان با پیام تصویری آیت الله العظمی نوری همدانی و با معرفی هشت اثر برگزیده و شایسته تقدیر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، دومین همایش ملی کتاب سال بانوان پیش از ظهر امروز(پنجشنبه 29 آبان) در جامعه الزهرا(س) به کار خود پایان داد.

 

آیت الله العظمی نوری همدانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پیام تصویری به این همایش ضمن تجلیل از شخصیت بزرگ بانو مجتهده امین، به ارائه مطالبی در ارتباط با دیدار خود با ایشان پرداخت و تأکید کرد که بانوان نیز می‌توانند در مسیر فقه و اجتهاد گام بردارند.

 

این مرجع تقلید ضمن تجلیل از خدمات گسترده جامعه الزهرا(س) افزود: جامعه الزهرا(س) یک مرکز بزرگ حوزوی است و یک شجره طیبه ای است که پس از انقلاب تأسیس شد و در این مرکز بانوان با سعی و کوشش خودشان توانستند گام های برجسته ای بردارند و عظمت و شایستگی خودشان را ثابت کنند.

 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی مدیر جامعه الزهرا(س) و رئیس شورای سیاستگذاری همایش کتاب سال بانوان به ایراد سخنرانی پرداخت؛ وی از مشارکت بیش از ۱۰۰ اندیشمند حوزوی و دانشگاهی در ارزیابی آثار در ۱۰ گروه علمی همایش کتاب سال بانوان خبرداد و گفت: همایش کتاب سال بانوان در سال آینده با رویکرد بین المللی برگزار می‌شود.

 

در ادامه این مراسم خانم ریحانه حقانی معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) و رئیس کمیته علمی همایش کتاب سال بانوان با تأکید بر این که آثار علمی و دقیقی در حوزه زن و خانواده به دومین همایش کتاب سال حوزه ارسال و مورد تأیید قرار گرفت، گفت: حدود ۳۰۰ اثر به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد ۹۲ مورد وارد مرحله ارزیابی شدند.

 

در این مراسم که حجت‌الاسلام والمسلمین پارسانیا دبیرعلمی همایش کتاب سال بانوان و دیگر معاونان و مدیران جامعه الزهرا(س) و شورای سیاستگذاری همایش کتاب سال بانوان حضور داشتند، صاحبان آثار برگزیده در حوزه علوم انسانی و اسلامی و در عرصه زن و خانواده معرفی شدند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

در مراسم اختتامیه دومین همایش کتاب سال بانوان، سرکار خانم شادی نفیسی در گروه علمی تفسیر و علوم قرآن با عنوان اثر کتاب «جریان شناسی تفسیر علمی»  و خانم فاطمه وجدانی با عنوان اثر کتاب «از نظر تا عمل؛ طرحی برای تربیت اخلاقی از دیدگاه علامه طباطبایی» در گروه علمی اخلاق و عرفان حائز رتبه برگزیده شدند.

 

در دومین همایش کتاب سال بانوان، پنج اثر شایسته تقدیر شدند، از جمله کتاب «تاثیر استعاره های مفهومی قرآن بر کلمات قصار امیرالمومنین علی علیه‌السلام» نوشته خانم حسنیه شیخ حمزه نوری در گروه علمی علوم و حدیث و رساله دکترای «مبانی و جلوه های حقوق بزه دیده و متهم در عدالت انتقالی» به قلم خانم مرضیه دیرباز در گروه علمی فقه و حقوق رتبه شایسته تقدیر را کسب کردند.

 

خانم مریم عرفانیان نویسنده کتاب «تا ابد با تو می مانم» در گروه علمی ادبیات و هنر؛ خانم فاطمه مغیثی نگارنده کتاب «فراسوی حلقه» در گروه علمی اخلاق و عرفان و خانم الهام اکبری مؤلف کتاب «شهروندی دیجیتال» در گروه علمی علوم اجتماعی و جامعه شناسی از دیگر حائزان رتبه شایسته تقدیر بودند.

 

در گروه علمی زن و خانواده نیز خانم زهرا داورپناه با ارائه مقاله «خودآیینی زن مسلمان؛ معنا ها و دشواری ها» به عنوان شایسته تقدیر مورد تجلیل قرار گرفت.

کد خبر 994994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha