ولایتمداری و ولایت‌پذیری حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بهترین الگوی جوانان امروز است

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: در ولایتمداری و ولایت‌پذیری حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) یکی از بهترین الگوها برای جوانان امروز است. جوانان با احادیث ایشان مانوس باشند و آنها را در فضای مجازی منتشر کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی»، شامگاه پنج‌شنبه در مراسم جشن ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که در آستان مقدس این امامزاده واجب التعظیم بدون حضور مردمی برگزار شد، گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) همچون خاندان پاک و طاهرش اهل مبارزه سیاسی با حاکمان و خاندان جور بودند.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های دیگری از حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، عنوان کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در خانواده‌ای اهل‌ کرامت و رسیدگی به گرفتاران و فقرا رشد کردند.

استاد حوزه علمیه درباره خصوصیات دیگر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، اظهار کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در بین امامزادگان جایگاه رفیعی دارند، حضرت محضر چهار امام معصوم(ع) را درک کرده بودند بر همین اساس شخصیتی عارف، عالم، فقیه و محدث داشتند، در فقاهت به درجه‌ای رسیده بودند که امام معصوم(ع) شیعیان را به محضر او ارجاع می‌دادند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: ایشان احادیث ائمه معصومین(ع) را برای مردم نقل می‌کردند، امروز جوانان مومن و انقلابی معارف و احادیث اهل بیت(ع) که واسطه شخصیت‌های بزرگی همچون حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ما رسیده را در فضای مجازی منتشر کنند.

وی با استناد به روایتی از امام رضا(ع) خطاب به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای مردم، گفت: حضرت فرمودند به شیعیان بگو مراقب نفوذ شیطان باشند چرا که او از هر جهت به آنان حمله می کند. طبق آیات قرآن کریم شیطان دشمن آشکار انسان است که باید راه نفوذ او را بست.

استاد حوزه علمیه در ادامه فرمایش امام رضا(ع) اظهار کرد: حضرت فرمودند ای عبدالعظیم حسنی به شیعیان بگو در کارها صادق و امانتدار باشند، امروز علت بسیاری از مشکلات همچون اختلاس، دزدی، رباخواری، خیانت و .... محصول نبود صداقت و امانتداری است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: پرهیز از زیاده‌گویی و بیهوده‌گویی، دیدار شیعیان با یکدیگر و اجتناب از بدخواهی برای یکدیگر درخواست دیگر امام رضا(ع) از شیعیان است که به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) توصیه کردند؛ پرحرفی عامل بسیاری از گرفتاری‌ها و ناراحتی‌ها است که نعمت را از انسان سلب می‌کند.

 وی با بیان اینکه برای تقدیر و تجلیل از حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شایسته است که روایات و احادیث ایشان را نقل کرده و با آن مانوس باشیم، خاطرنشان کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)‌ انسانی ولایتمدار و ولایت‌پذیر بودند بر همین اساس دین خود را به امام معصوم(ع) عرضه می‌کردند.

 

کد خبر 995195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha