رابطه اقشار مختلف مردم با کتابخانه باید اصلاح شود

دبیرخانه سمن های خوزستان گفت: باید رابطه اقشار مختلف مردم با کتابخانه اصلاح شود و دیدگاه سنتی که نسبت به کتابخانه به عنوان یک مکان فیزیکی وجود دارد تغییر کند.

«زاهد مهمدی کرتلایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به نقش کتابخانه‌های عمومی در اجتماع اظهار کرد: کتابخانه‌ها در حال حاضر فقط به عنوان محل کتابخوانی و تنها برای مطالعه دانش‌آموزان و دانشجویان استفاده می‌شود.

 

دبیر خانه سمن‌های خوزستان افزود: کتابخانه‌ها باید جذابیت‌هایی را برای مخاطبان خود ایجاد کنند و در کنار کتابخوانی موارد و فعالیت‌های دیگری هم باشد که کسانی که برای امور دیگری به کتابخانه‌های عمومی مراجعه می‌کنند بتوانند از فضا و خدمات کتابخانه‌های عمومی بهره‌مند شوند.

 

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم کتابخوانی را در همه اماکن داشته باشیم و مکان‌هایی را که مخاطبانی دارند در کنار کارشان کتابخانه هم داشته باشند تا این فرهنگ کتابخوانی در کنار کارهای روزمره آن مکان‌ها توسعه یابد.

 

مهمدی کرتلایی به مفهوم اجتماعی شدن کارکرد کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و ادامه داد: برای اجتماعی کردن کتابخانه‌ها، باید رابطه اقشار مختلف مردم با کتابخانه اصلاح شود و دیدگاه سنتی که نسبت به کتابخانه به عنوان یک مکان فیزیکی وجود دارد تغییر کند.

 

وی خاطر نشان کرد: پیوند کتابخانه‌های عمومی با برخی فضاها به اجتماعی شدن کتابخانه‌های عمومی کمک می‌کند.

 

دبیر خانه سمن‌های خوزستان ادامه داد: اکنون همه با وجود شبکه‌های اجتماعی از یک سو و آسیب‌های اجتماعی از سوی دیگر اقبال عمومی به کتابخانه‌ها کمتر شده اما با خلاقیت و نوآوری می‌توان کتابخانه‌ها را به مکانی برای جذب مخاطب تبدیل کرد.

 

کد خبر 995292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha