خداوند متعال کامل‌ترین دین را با وسیع‌ترین اسرار در اختیار پیامبر(ص) قرار داده است

امام جمعه موقت تهران گفت: خداوند متعال با هدایت تشریعی کامل‌ترین دین را با وسیع‌ترین اسرار در اختیار ایشان قرار داد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» امروز در جلسه درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: اولین نعمتی که همه نعمت‌ها در پرتو آن نعمت می‌شود قدرت است.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم از بین صفات خود قبل از علم به قدرت اشاره کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی اظهار کرد: وقتی موجود ضعیف قدرت مطلق را باور کند در برابر مشکلات و خطرات آرامش خود را حفظ می‌کند با احساس قدرت به جنگ قدرت‌ها و مشکلات می‌رود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در پرتو قدرت علم و عدالت و همه نعمت‌ها در دسترس قرار می‌گیرد، عنوان کرد: اگر انسان پشت و پناهی نداشت در هیچ کاری آرامش و اعتماد به نفس نخواهد داشت، اولین مساله در تربیت انسان شناخت خداوند متعال و قدرت او است.

وی ادامه داد: نخستین عنایتی که خداوند در حق پیامبر خود عنایت کرده این است که او را از بی‌پناهی و بی‌کسی نجات داده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه هدایت الهی علم است، ابراز کرد: خداوند متعال پس از آنکه پیامبر(ص) را از قدرت خود عنایت کرد به او علم هم داد. اگر ذات ربوبی نورانیت به پیامبر(ص) نمی‌دادند ایشان با تجارب بشری نمی‌توانستند به علومی که دارند دست یابند، خداوند متعال با هدایت تشریعی کامل‌ترین دین را با وسیع‌ترین اسرار در اختیار ایشان قرار داد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیامبر(ص) شهود مطلق دارند، گفت: برای هدایت منبع تغذیه جان انسان‌ها تا قیامت در وجود پیامبر اسلام(ص) قرار داده شده است. ائمه معصومین(ع) علم خود را همواره از پیامبر می‌گیرند، بنابراین نیاز پیامبر(ص) نیاز یک خانواده، منطقه و اقلیم نیست بلکه او برطرف‌کننده نیاز همه آدمیان است.

 

 

کد خبر 995848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha