خسارت ۲۶ میلیارد دلاری ژاپن در پی لغو المپیک ۲۰۲۰

دیو سالار تغییر سبک زندگی را از جمله تاثیرات کرونا در ژاپن دانست و گفت: در پی لغو المپیک ۲۰۲۰ صنعت گردشگری ژاپن خسارت جبران ناپذیری را متحمل شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «حسین دیوسالار» امروز (یکشنبه دوم آذر) در نشست «تجربه های فرهنگی هنری کشورهای مختلف در مواجهه با کرونا» که به همت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: با شیوع کرونا دولت ژاپن آخر فروردین شرایط اضطراری اعلام کرد که یک ماه به طول انجامید. در این یک ماه تمام مراکز اعم از مدارس، دانشگاه ها و رستوران ها تعطیل شدند و دورکاری به عنوان یک موضوع مهم با جدیت دنبال شد.

 

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن اظهار داشت: یک اوج کرونا در ژاپن داشتیم که به سرعت کنترل شد. از هفته گذشته از 26 آبان رقم ابتلا به کرونا در ژاپن افزایش یافت به طوری که روزانه در توکیو 534 نفر درگیر شدند و این دو روز گذشته روزانه دو هزار نفر درگیر شدند. 

 

وی در مورد مشکلات ایجاد شده در ژاپن به خاطر شیوع کرونا عنوان کرد: لغو برنامه های فرهنگی هنری، تعطیلی اکثر مراکز فرهنگی مانند سینما و تئاتر، مراکز ورزشی و افزایش خودکشی در بین جوانان مهمترین پیامدهای ایجاد شده به دلیل شیوع کرونا است. المپیک 2020 لغو شد و خسارتی حدود 26 میلیارد دلار به بار آورد. ژاپن از سال 2013 برای المپیک برنامه ریزی می کرد. یکی از مشکلات ایجاد شده در ژاپن افزایش خودکشی در بین دانش آموزان است به گونه ای که در ژوئن 2020 وزارت آموزش ژاپن از طریق انجمن دبیران تقویت سیستم ها و تدابیر را برای جلوگیری از خودکشی دانش آموزان مطرح کرد. در 2018، 332 نفر از دانش آموزان در ژاپن خودکشی کردند.

 

دیوسالار افزایش خودکشی میان زنان جوان را از دیگر پیامدهای کرونا در ژاپن دانست و افزود: خودکشی زنان جوان 40 درصد افزایش یافته است. کاهش گردشگری یکی دیگر از پیامدهای کرونا در ژاپن است. دولت ژاپن پیش بینی کرده بود که بیش از 40 میلیون گردشگر برای برگزاری المپیک 2020 در ژاپن حضور خواهند داشت. افزایش ضرب و شتم کودکان، افزایش بارداری، تغییر سبک زندگی و کاهش مصرف نوشیدنی های الکلی از دیگر تاثیرات کرونا در ژاپن است.

 

رایزن فرهنگی ایران در ژاپن در مورد تغییرات جدی ایجاد شده در ژاپن با شیوع کرونا خاطرنشان کرد: آموزش آنلاین و مجازی، دورکارهای توسعه یافته به عنوان یک سیاست، ‌تشییع جنازه آنلاین، عروسی و ازدواج آنلاین، خرید آنلاین، جشنواره های آنلاین و افزایش تسهیلات و حمایت دولت مهمترین تغییرات ایجاد شده در ژاپن در پی شیوع کرونا است.

کد خبر 995876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha