طرح شهید سلیمانی گامی مهم در قطع زنجیره انتقال کرونا

اصغر مکارم گفت:طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی طرحی مشترک بین سپاه و وزارت بهداشت است که با همکاری چندین نهاد و خیران اجرا می شود امروز به مرحله ای رسیده ایم که باید کنار هم قرار بگیریم  و در کنار هم زنجیره انتقال این بیماری را قطع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «اصغر مکارم» در آیین افتتاح طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به شیوه محله و خانواده محور که با حضور سردار معروفی، فرمانداران جنوب کرمان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: وجود نیروهای داوطلب مردمی نعمتی است که با نگاهی جهادگونه در جامعه خدمت کرده و این مهم دستاورد انقلاب اسلامی است.

 

 

 

 

 




مکارم افزود: طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی طرحی مشترک بین سپاه و وزارت بهداشت است که با همکاری چندین نهاد و خیران اجرا می شود و امروز به مرحله ای رسیده ایم که باید کنار یکدیگر قرار بگیریم  و با هم زنجیره انتقال این بیماری را قطع کرده و آمار را به حداقل برسانیم.

 

 

 

 

 

 




رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این مطلب که 50 درصد بیماران بستری در بیمارستان های جنوب کرمان یعنی قریب  40 نفر کووید مثبت هستند و در زمان شیوع بیماری نیز با افزایشی که در ظرفیت بیمارستان ها داشته ایم قریب 200 نفر را می‌توانیم تحت پوشش قرار دهیم، تصریح کرد: تاکنون با شیب ملایمی در زمینه افزایش موارد مثبت بیماری کرونا در جنوب کرمان مواجه بوده ایم و وضعیت شهرستان های جیرفت و عنبرآباد قرمز و بقیه مناطق زرد است اما این وضعیت ثابت نیست مردم باید مراقبت کنند که این اقدام گام مهم و بیشترین کمک را به قطع زنجیره انتقال می کند.

 

 

 

 

 

 




وی خاطرنشان کرد: متاسفانه 50 درصد تست های گرفته شده موارد مثبت بوده است هر چند موارد سرپایی از این نیز بیشتر است چرا که 80 درصد بیماری بدون علامت است و نمی‌توان تخمین زد که چه جمعیتی در جامعه درگیر ویروس هستند.

 

 

 

 

 



مکارم ادامه داد: به طور قطع بیماران سرپایی مبتلا به این ویروس در سطح جنوب کرمان از آمار موجود بسیار بیشتر است و این افراد ناقل در جامعه هستند، هنر ما این است که با کنترل کاری کنیم که این افراد بیماری را به سایرین منتقل نکنند زیرا کسی که مثبت شده باید مراقبت می‌کند هرچند که ممکن است افرادی این موارد را رعایت نکنند، یکی از مهمترین اهداف این طرح کنترل این موارد است.

 

 

 

 

 



رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: در روزهای اخیر موارد مرگ و میر ناشی از کرونا افزایش یافته و در جنوب کرمان تقریبا شرایط قبل با همان شیب را داریم و می توان گفت؛ که دو سوم مرگ ها در مراکز درمانی ما ناشی از بیماری کووید 19 بوده است و قریب 243 نفر کسانی بودند که مبتلای قطعی به کرونا بوده اند و دچار مرگ شده اند.

 

 

 

 

 

 




وی عنوان کرد: این طرح در سه بعد اصلی مراقبتی و تیمی است و همه جا در کلیه مراحل بسیج حضور فعال دارد، در بحث مراقبت، بیماریابی و مراحلی که منجر به درمان می شود و بخش دیگر که بحث حمایتی دارند.

 

 

 

 

 




مکارم اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که مردم به ویژه در جنوب کرمان با آن مواجه هستند بحث های حمایتی است که با مشارکت بسیج، خیران و نهادهای مختلف بخش مهمی از آن در این طرح دیده شده که مراقبت، حمایت و در نهایت نظارتی از ابعاد طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است.

 

 

 

 

 



رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: در حوزه نقاهتگاهی سالنی تجهیز شده است که اگر مراکز درمانی سرریزی داشته باشند با این نقاهتگاه کمک شود هر چند که فرهنگ منطقه جنوب در نقاهتگاه نیست ما در موج های قبلی بیماری نیز پیش بینی لازم در این زمینه را کرده بودیم اما نه آمار به آن حد رسید و نه مردم راغب بودند.

 

 

 

 

 



وی در خاتمه عنوان کرد: کلیه بیمارستان های منطقه به اکسیژن ساز مجهز شده اند و بیمارستان کاشانی مختص بیماران ریوی است و مردم با خیال راحت به بیمارستان امام مراجعه کنند، ۲ تانک ذخیره اکسیژنی نیز برای ۲ بیمارستان بزرگ منطقه خریداری شده است.

کد خبر 995883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha