بخش فرهنگ از لحاظ ذاتی نسبت به سایر بخش ها مقدم است/ دولت بخش فرهنگ را در لایحه بودجه ۱۴۰۰ ویژه ببیند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه به بودجه بخش فرهنگ گفت: ما از دولت می خواهیم بودجه بخش فرهنگ را در لایحه بودجه ۱۴۰۰ ویژه ببیند.

حجت الاسلام حسین میرزایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر ارتقای بودجه بخش فرهنگ در لایحه بودجه 1400 گفت: اگر به کلان بودجه توجه کنیم، متوجه می شویم که مظلوم ترین و کم توجه ترین بخش بودجه، بودجه بخش فرهنگ در ابعاد مختلف چه در بحث وزارتخانه های مرتبط با فرهنگ و چه بخش خصوصی که در عرصه فرهنگ فعالیت می کنند، می باشد.

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه ویژه دولت و مجلس به بودجه بخش فرهنگ اظهار داشت: ما از دولت می خواهیم که بودجه بخش فرهنگ به نسبت سایر بخش ها به شکل چشمگیر و قابل توجه ای در لایحه بودجه افزایش دهد و مجلس نیز اگر این امکان برایش باشد که در  لایحه تغییراتی در این راستا انجام دهد، قطعا دریغ نخواهد کرد

 

وی با بیان اینکه توجه به بخش فرهنگ تقویت سایر بخش ها را به همراه خواهد داشت، گفت: انسان با بر اساس فکر و اندیشه اعمال و رفتارش را انجام می دهد، زیرساخت تمام بخش های کشور فرهنگ است و فرهنگ همواره اولویت ذاتی نسبت به سایر بخش ها داشته است. اگرچه امروز معیشت مردم اولویت زمانی پیدا کرده است ولی از جهت ذاتی فرهنگ بر سایر بخش ها مقدم است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قطعا اگر فرهنگ کشور سروسامان بگیرد، سایر بخش ها نیز درست می شود ولی اگر فرهنگ دچار ضعف باشد و به آن کم توجهی شود، سایر بخش ها نیز سامان نمی گیرند.

 

وی با اشاره به پیگیری های کمیسیون فرهنگی برای ارتقای بودجه بخش فرهنگ گفت: ما جلسات مختلفی را با آقایان در دولت در رابطه با ارتقای بودجه فرهنگ در لایحه بودجه 1400 داشته ایم و مسایل را گوشزد کرده ایم. امیدواریم دولت نگاه ویژه ای را به فرهنگ در لایحه اختصاص دهد.

کد خبر 996664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha