پس از مرگ گناهان انسان در کمینگاه او است

آیت‌الله ری‌شهری گفت: مرصاد به معنای کمینگاه و همان گناهانی است که انسان انجام می‌دهد، هرچه گناه انسان بیشتر باشد در جهنم کمینگاه‌های زیادی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمد محمدی ری‌شهری» پیش از آغاز درس خارج فقه که در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به صورت مجازی برگزار شد، در تبین مرصاد مصادیق و معانی آن گفت: دو نوع صراط دنیوی و اخروی داریم که صراط دنیوی امام است.

وی با بیان اینکه مرصاد به معنای کمینگاه است، عنوان کرد: کمینگاه گناهانی است که انسان انجام می‌دهد، کمینگاه خدا محرمات الهی است که اگر انسان در دنیا به سخن امام گوش ندهد دچار این کمینگاه می‌شود.

آیت‌الله ری‌شهری با بیان اینکه امام صراط مستقیمی است که انسان را به اسلام و محبت الهی دعوت می‌کند، اظهار کرد: اگر کسی به رهنمودهای الهی عمل کند او به راحتی از صراط مستقیم عبور می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید بر اینکه امام به اسلام، محبت و معرفت الهی راهنمایی می‌کند، ابراز کرد: اگر کسی به دستورات امام معصوم(ع) عمل کند در صراط مستقیم قرار گرفته و در دام کمینگاه نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه هرچه گناه انسان بیشتر باشد در جهنم کمینگاه‌های زیادی خواهد داشت، گفت: مردم در عبور از کمینگاه‌ها و پل صراط اختلاف دارند برخی زود و برخی کند رد می‌شوند و برخی کامل سقوط می‌کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طبق روایات نقل شده از شیعه و اهل‌سنت صراط برای برخی از مو باریک‌تر و از شمشیر تیزتر است، عنوان کرد:‌ برخی در صراط زخمی و خونی شده و در نهایت داخل جهنم سقوط می‌کنند، انسان به هر میزان گناه کرده باشد به همان میزان در جهنم آتش می گیرد.

آیت‌الله ری شهری ادامه داد: برخی از مردم هم مثل برق و چشم به هم زدن از پل صراط می‌گذرند و اصلا نمی‌فهمند که از صراط و میزان عبور کردند، از آنها سوال می‌شود که چگونه شما به این جایگاه رسیدید پاسخ می‌دهند که ما در پنهان و آشکار گناه نمی‌کردیم و در خلوت خدا را حاضر می‌دیدیم؛ برای دنیا حرص نمی‌خودیم به هر چه خدا داده بود راضی بودیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق روایات هرکس حکمت و کتاب الهی را آشکار و پنهان بخواند یعنی به آن عمل کند از صراط به راحتی عبور می‌کند، صراط پلی هست که اگر کسی به کسی ظلم کرده باشد نمی‌تواند عبور کند و به داخل جهنم می‌افتد.

 

 

کد خبر 997022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha