ارائه آموزش رایگان به کشاورزان و معاینه رایگان دام به مناسبت هفته بسیج در مرودشت

محمودی گفت: رزمایش مشترک هوشمندسازی کشاورزی و اعزام کلینیک های سیار دامپزشکی با ارائه آموزش و مشاوره رایگان به کشاورزان و معاینه دام ها به مناسبت هفته بسیج در مرودشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اکبر محمودی»، امروز (چهارشنبه 5 آذر) با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک هوشمندسازی کشاورزی و اعزام کلینیک های سیار دامپزشکی در مرودشت به خبرنگاران گفت: به مناسبت هفته بسیج، این رزمایش مشترک با مشارکت بسیج مهندسین کشاورزی، مدیریت جهاد کشاورزی و اداره دامپزشکی مرودشت در عرصه های کشاورزی و دامپروری برگزار شد.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی جهاد کشاورزی مرودشت افزود: در این رزمایش مربیان جهش تولید به ارائه آموزش و مشاوره رایگان در خصوص آرایش کشت گندم، کشت های مکانیزه و کشت بر روی بستر های بلند، میزان بذر و ... پرداختند.

وی اضافه کرد: در این رزمایش به ثبت اطلاعات زراعی و موقعیت جغرافیایی نیز پرداخته شد و مربیان از مزارع بازدید میدانی داشتند و با اعزام کلینیک های سیار دامپزشکی به معاینه دام، مشاوره، آموزش و تجویز دارو و ... پرداختند.

محمودی اعلام کرد: یک هزار راس دام علیه بیماری های «شاربون» و «آبله» به صورت رایگان واکسینه شدند و ۸۰۰ راس دام نیز مورد معاینه قرار گرفتند.

وی با اشاره به گشایش رسمی قرارگاه امنیت غذایی و دفتر بسیج مهندسین کشاورزی در مرودشت گفت: این قرارگاه با هدف اجرای برنامه های جهش تولید و امنیت غذایی با  همکاری همه جانبه سپاه، بسیج ناحیه مقاومت و جهاد کشاورزی فعالیت می کند.

محمودی اعلام کرد: ۱۶۸ کارشناس بسیج مهندسین در حوزه کشاورزی و 2 کلینیک دامپزشکی برای تحقق جهش تولید در مرودشت به فعالیت و ارائه خدمات مشغول هستند.

کد خبر 997178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha