ورزشکاران با حضور خود در نماز جمعه و جماعات مزین به اخلاق اسلامی شوند

حجت الاسلام سیادت گفت: ورزشکاران با حضور خود در نماز جمعه و جماعات مزین به اخلاق اسلامی شوند و آداب دینی و معنویت را فرا گیرند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید رحمت الله سیادت» امروز (6 آذر) در دیدار با تعدادی از اعضای جامعه ورزشی شهر پاتاوه که به مناسبت هفته بسیج صورت گرفت، با استناد به آیات شریفه قرآن به اهمیت ورزش پرداخت و اظهار کرد: یک ورزشکار باید متخلق به اخلاق نیکو، حسنه، اسلامی و دینی برخوردار باشد.

 

امام جمعه شهر پاتاوه با بیان اینکه امام (ره) فرمودند: «من ورزشکار نیستم، اما ورزشکاران را دوست دارم»، گفت: ورزشکاران محبوب ما هستند و ورزش نیز به عنوان پیش نیاز تندرستی، مورد تایید اسلام است.

 

وی خاطرنشان کرد: ورزشکاران با حضور خود در نماز جمعه و جماعات مزین به اخلاق اسلامی شوند و آداب دینی و معنویت را فرا گیرند تا در دفاع از حق مظلوم  پیشگام و مدافع حقوق مظلومین باشند.

حجت الاسلام سیادت به مشغله کاری رهبر معظم انقلاب و علاقه ایشان به ورزش پیاده روی اشاره کرد و ادامه داد: معظم له با این شرایط کاری هیچ موقع ورزش پیاده روی را ترک نکردند و برای ورزش اهمیت قائل هستند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی منطقه پاتاوه همچنین به داستان قرآنی حضرت یوسف و درخواست برادرانش به بهانه ورزش اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه حضرت یعقوب می دانست خطر متوجه فرزندش است ولی به دلیل علاقه به ورزش، با درخواست برداران یوسف موافقت کردند و این اهمیت ورزش از نگاه پیامبران و معصومین علیهم السلام را می رساند.

 

وی از ورزشکاران خواست بعد از رفع بیماری منحوس کرونا، زمینه یک ورزش همگانی را برای عامه مردم شهر و بخش پاتاوه فراهم کنند.

«محمد لشکری» در ابتدای این دیدار با تبریک انتصاب حجت الاسلام سیادت در منصب امامت جمعه پاتاوه، با ارائه گزارشی از عملکرد خود، جامعه ورزش و کمبودها و نواقصات بخش به بیان استراتژی ورزش و جوانان در جهت گسترش و توسعه فرهنگ ورزش رزمی که نیاز اصلی ورزش به این مقوله است، پرداخت.

 

مسئول و رزمی کار ورزش پاتاوه همچنین با اشاره به افتخار آفرینی ورزشکاران رزمی کار بخش در سطح استان و کشور، خواستار توجه بیشتر مسئولین به این ورزش، رفع کمبودها، مشکلات و امور مربوط به آن شدند.

 

وی از نداشتن سالن رزمی در شهر و عدم تجهیزات، همانند وزنه، کیسه بوکس و دیگر تجهیزات گلایه کرد و از امام جمعه خواستار حمایت و پیشتیبانی این قشر ورزشی در زمینه های مختلف شد که باعث دلگرمی ورزشکاران خواهد شد.

 

 آبدار نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان دنا هم در این دیدار از امام جمعه خواستار پیگیری و احیای زمین چمن پاتاوه شد.

 

گفتنی است، مسئول جامعه رزمی کار ووشوی شهر، قهرمانان، پیشکسوتان ورزش شهر و بخش پاتاوه به اتفاق نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان دنا در محل دفتر با حجت الاسلام سیادت امام جمعه دیدار کردند.

کد خبر 997328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha