بیش از ۵۰۰ مورد بازرسی واحدهای صنفی در استان سمنان انجام‌شد

یحیایی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در استان سمنان انجام‌شده است گفت:۷۱ تخلف صنفی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛«مهدی یحیایی» با اشاره به اجرای  دومین مرحله طرح نظارتی درج قیمت کالا  گفت: بیش از ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در استان سمنان انجام‌شده است.

 

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان گران‌فروشی، عدم درج قیمت و صدور فاکتور، نبود نرخ نامه را بیشترین تخلفات صنفی عنوان کردوافزود: ۷۱ تخلف صنفی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

 

وی جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان را هدف اصلی این طرح برشمردوافزود: لذا بازار استان سمنان در رصد کامل بازرسان و ناظران قرار دارد.

 

یحیایی بابیان اینکه طرح نظارتی درج قیمت کالا در سطح واحدهای صنفی استان  سمنان به مرحله اجرا درآمده است اضافه کرد: نصب برچسب قیمت بر روی اجناس ضروری و الزامی است و در صورت عدم رعایت از سوی اصناف، با متخلفان برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

 

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با تأکید براینکه شفافیت درفروش در راستای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان است ادامه داد: برچسب قیمت و صدور برگ خرید در افزایش شفافیت بازار عرضه کالا و خدمات نقش مهم دارد لذا سازمان صمت استان سمنان نیز بر آن تاکید ویژه دارد تا حقوق مصرف‌کنندگان دفاع کند.

 

وی در خصوص روش‌های ثبت شکایات مردمی از واحدهای صنفی بیان کرد: شماره تلفن گویای ۱۲۴ و سامانه برخط اصناف به آدرس www.iranianasnaf.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

 

یحیایی تسریع در رسیدگی به شکایات، شفافیت، کنترل و انضباط اداری، صرفه‌جوئی در هزینه‌های شاکی و متشاکی از اهداف اصلی راه‌اندازی سامانه اصناف اعلام کرد و گفت: بهبود فرآیند خدمت‌رسانی مطلوب از دیگر اهدافی است که در این راستا دنبال می‌شود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 997429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha