بارش باران تا روز یکشنبه در ایلام ادامه دارد/ احتمال سیلاب وجود دارد

مدیرکل هواشناسی استان ایلام با اشاره به آغاز بارش باران در ایلام، گفت: بارش باران در این استان تا روز یکشنبه در ایلام ادامه دارد.

«ناصر ملکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: موج اول این سامانه بارشی از امروز تا ظهر فردا جمعه هفتم آذرماه در استان فعال است.

 

وی بیان کرد: فعالیت موج دوم نیز از اوایل روز شنبه هشتم آذرماه تا اواخر روز یکشنبه تداوم دارد که انتظار می‌رود به واسطه این سامانه بارشی بارندگی‌های موثری را در استان شاهد باشیم.

 

وی عنوان کرد: رگبار باران، رعد وبرق در نواحی مستعد بارش تگرگ، وزش باد شدید و کاهش دمای هوا، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی محورهای مواصلاتی، خطر اصابت صاعقه مه گرفتگی و کاهش دید از پیامدهای این سامانه بارشی است.

 

احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در استان ایلام

مدیرکل بحران استان ایلام نیز گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان ایلام، احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در استان وجود دارد.

 

«سعید رضا کریمیان»  اظهار کرد: پیش‌بینی هواشناسی حاکی از ورود سامانه بارشی قوی به استان است که در پی آن بارش باران و در نتیجه سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در چهار روز آینده در استان پیش بینی شده است، لذا از مردم می‌خواهیم جوانب احتیاط را رعایت کنند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام افزود: در پی این پیش‌بینی امروز تا روز یکشنبه ۹۹/۹/۹ نسبت به صدور هشدار سطح نارنجی اعلام و الزام آماده باش در چهار روز آینده را به دستگاه‌های خدمات رسان اعلام کرده‌ایم.

 

وی تاکید کرد: لازم است تمام دستگاه‌های خدمات رسانی و امداد رسانی با اولویت مدیریت سدها، تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن مردم، کشاورزان و باغداران از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیر ضروری اتخاذ کنند.

کد خبر 997432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha