بررسی بهره وری آب در سومین کنگره مجازی علوم ‌و مهندسی آب و فاضلاب ایران

در سومین کنگره علوم ‌و مهندسی آب و فاضلاب ایران به صورت مجازی راهکارهای افزایش بهره وری آب مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، سومین کنگره علوم ‌و مهندسی آب و فاضلاب ایران با تلاش بخش مهندسی راه، ساختمان و محیط زیست دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز و با همکاری انجمن آب و فاضلاب ایران به صورت مجازی برگزار شد.

در این کنگره که از 4 تا 6 آذر برگزار شد، «ناصر طالب بیدختی»، دبیر کنگره و استاد دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز، «حمید نادگران»، رئیس دانشگاه شیراز، «عنایت الله رحیمی»، استاندار فارس، «رضا اردکانیان»، وزیر نیرو و  «مسعود تابش»، رئیس انجمن آب و فاضلاب ایران در مراسم افتتاحیه به سخنرانی پرداختند.

«ناصر طالب ‌بیدختی»، امروز (پنج شنبه 6 آذر) با اشاره به هدف از برگزاری این کنگره گفت: ایجاد فرصت تعامل میان دانشگاه و صنعت آب و فاضلاب کشور و ارائه‌ نوآوری‌ در سامانه‌های آب و فاضلاب از این اهداف است.

دبیر کنگره و استاد دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز افزود: کنگره دارای 13 محور بود که هوشمندسازی و تاب‌آوری سامانه‌های آب و فاضلاب کشور و شبکه‌ فاضلاب و اپیدمی‌ها  و ... از نمونه های آن است.

وی اضافه کرد: در این کنگره ۲۵سخنران از سراسر کشور دعوت شدند و از 14 کارگاه تخصصی و چهار کلینیک تخصصی برخورار بود.

«حمید نادگران» نیز با اشاره به آب به عنوان ابر چالشی در کشور گفت: در جامعه ما اسراف آب زیاد است که نیاز به آسیب شناسی دارد.

رئیس دانشگاه شیراز افزود: برگزاری این کنگره ها نتایج مطلوب فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و فنی در پی خواهد داشت.

«عنایت الله رحیمی»، نیز با اشاره به مصرف آب در حوزه های مختلف عنوان کرد: باید برای جلوگیری از کاهش آب های زیر زمینی تلاش کنیم.

استاندار فارس ادامه داد: همچنین پرورش گیاهان کم آب بر باید در دستور کار استان قرار بگیرد و باید از نظر کارشناسان این حوزه با برگزاری چنین کنگره هایی بهره مند شد.

«رضا اردکانیان» حضور این کارشناسسان را در کنگره مغتنم دانست و بیان کرد: برای توسعه پایدار به توسعه توام اقتصادی، اجتماعی و  زیست­محیطی نیاز است.

وزیر نیرو افزود: دانشگاه، صنعت و دولت در حوزه بهره وری آب باید تعامل پیوسته داشته باشند و باید آموزش، تولید دانش، کالا و خدمات و ... باید توام باشد.

وی تاکید کرد: بهره­وری حداکثری آب از طریق کاهش حداکثری هدررفت در انتقال، توزیع و مصرف و تقلیل توزیع فاضلاب، آگاهی بخشی به جامعه، ایده پردازی و ارائه‌ راهکار برای بهبود گردش مالی صنعت، آب و فاضلاب و پایداری و خودکفایی و خودگردانی در خدمات و ... در این میان موثر است.

 

 

کد خبر 997522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha