حمایت معیشتی بسیج  از بالغ بر ۷۷ هزار خانوار لرستانی

جهانبخش از آغازمرحله جدید طرح مقابله با بیماری کرونا توسط بسیج خبرداد و گفت: با طراحی سامانه واحد خدمت رسانی به مردم، ۷۷ هزار خانوار نیازمند لرستان تحت حمایت معیشتی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، سرهنگ« احسان جهانبخش» امروز(8 آذر) در جلسه هماهنگی کمیته های طرح بسیج و سپاه با کمیته های دانشگاه علوم پزشکی استان، اظهار داشت: با برنامه ریزی به عمل آمده در راستای مبارزه با بیماری کرونا در سپاه و بسیج، سامانه ای برای شناسایی افراد نیازمند و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا طراحی شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان افزود: با راه اندازی این سامانه  بستر توزیع عادلانه بسته های معیشتی بین نیازمندان و اقشار آسیب پذیر جامعه غیر از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد که به صورت مستقیم توسط این دو نهاد کمک رسانی می شوند، فراهم شده شده است.

 

وی بیان کرد: دارندگان تمامی مشاغلی که در بحران کرونا آسیب دیده اند در قالب این سامانه مورد حمایت و توزیع عادلانه بسته های معیشتی قرار می گیرند.

 

جهانبخش با بیان اینکه اطلاعات 77 هزار خانواده در این سامانه ثبت شده است، افزود: تاکنون بالغ بر 124هزار بسته معیشتی با ارزش ریالی حدود 400 هزار تومان بین این خانواده ها توزیع شده است.

 

وی ادادمه داد: همچنین 300 هزار پرس غذای گرم از اول فرودین ماه تاکنون بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا در استان لرستان توزیع شده است.

 

جهانبخش با اشاره به راه اندازی کارگاه تولیدی ماسک توسط گروه های جهادی در استان، افزود: تاکنون نزدیک به یک میلیون ماسک توسط گروه های جهادی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: اهدای جهیزیه و توزیع بالغ بر 186 هزار بسته بهداشتی از دیگر اقدامات بسیج و سپاه در راستای مقابله با بیماری کرونا در استان بوده است.

 

وی افزود: از اول فرودین تاکنون ارزش ریالی کمک های بسیج در راستای مقابله با بحران کرونا بالغ بر 61 میلیارد تومان بوده است و تا پایان سال با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده، این رقم بیشتر خواهد شد.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان در ادامه از آغاز مرحله جدید طرح مقابله با بیماری کرونا توسط سپاه، بسیج و گروه های جهادی خبرداد و بیان کرد: مرحله جدید رزمایش کمک های مومنانه به صورت متمرکز و هوشمند انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه کار شناسایی نیازمندان و اقشار آسیب پذیر توسط بسیج ادامه دارد، افزود: اگر بخواهیم متمرکز کار کنیم باید این شناسایی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی باشد.

 

جهانبخش افزود: شناسایی زنان باردار بی بضاعت، بیماران خاص و افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند و سالمند هستند یا مشکل بیکاری دارند، برای حمایت معیشتی و ارائه دیگر خدمات به بسیج معرفی شوند.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با اشاره به مشارکت گسترده بسیج در طرح ضدعفونی اماکن عمومی، معابر و مناطق محروم، افزود: این اقدام با مشارکت گروه های جهادی و به صورت پایش لحظه ای در دست اقدام است.

 

جهانبخش اظهار کرد: 2 هزار و 100 گروه جهادی و پایگاه های بسیج در راستای مبارزه با بحران کرونا، کمک به شبکه بهداشت و درمان و دستگیری از نیازمندان به میدان آمده اند.

کد خبر 997942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha