تحقق ۱۰۰ درصدی صدور پروانه جد مجاز آلاینده های محصولات کشاورزی درلرستان

قنبریان گفت: طی آذر ماه امسال با مشارکت سازمان جهاد کشاوری استان، صدور پروانه حد مجاز آلاینده ها محصولات کشاورزی در لرستان تحقق صد درصدی داشته است.

« مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت:  10 پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی استان در هفته اول آذر ماه سال جاری صادر شده است.

 

مدیرکل استاندار لرستان افزود: پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی در استان تاکنون تحقق 100 در صدی داشته است.

 

وی بیان کرد: امسال در استان لرستان برای دومین سال متوالی، با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی برای محصولات کشاورزی تولید شده در این استان صادر شده است.

 

قنبریان اذعان داشت: صدور این پروانه ها در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی به میزان استاندارد و حد مجاز به منظور افزایش کیفیت و سلامت این محصولات، برای محصولات تولیدی روستایی استان صورت گرفته است.

 

وی تصریح کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی پس از ممیزی و بررسی انواع محصولات و مناطق کشاورزی در سطح استان و با تایید کلینیک گیاه پزشکی و شرکت بازرسی فنی استاندارد، موارد در کمیته علایم اداره کل با حضور اعضای مربوطه مطرح شد .

 

مدیرکل استاندارد استان اظهار کرد: پس از بررسی مستندات از طریق سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت جهاد کشاورزی، برای ده محصول شوید، گوجه فرنگی، باقلا سبز، انار، بادام درختی، سیب، انگور، ماش، لوبیا، و نخود، نشان استاندارد تشویقی حد مجاز آلاینده ها در استان لرستان صادر شد.

کد خبر 998033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha