موضوع ترور شهید فخری زاده در مجلس پیگیری می شود

نخعی گفت: موضوع ترور این شهید، حتما توسط مجلس و ارکان تصمیم گیری پیگیری خواهد شد تا هرچه زودتر مسببان این حادثه شناسایی و اقدام تلافی جویانه ای داشته باشیم.

«مصطفی نخعی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: شهید فخری زاده از دانشمندان بزرگ هسته ای ایران و منشا خدمات بزرگی در حوزه های هسته ای و دفاعی و اخیراً سلامت بود که به دست دشمن ترور شد.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید محسن فخری زاده مورد توجه سرویس های جاسوسی و دشمنان کشور بود، گفت: در طی چند سال گذشته، نخست وزیر کشور صهیونیستی و سرویس های اطلاعاتی غرب به صراحت بر روی این دانشمند نظر داشته اند.

 

نخعی تصریح کرد: متاسفانه بسیار علنی و آشکار در مورد اقدامات شهید فخری زاده در کشور گفتگو شد که جای گلایه دارد؛ اما موضوع ترور این شهید، حتما توسط مجلس و ارکان تصمیم گیری پیگیری خواهد شد تا هرچه زودتر مسببان این حادثه شناسایی و اقدام تلافی جویانه ای داشته باشیم.

 

نخعی با بیان اینکه کشور ایران در پی ترور شهید فخری زاده، پاسخ متناسب و قاطعی را باید داشته باشد، اضافه کرد: ترور دانشمندان هسته ای نشانگر ضعف و استیصال دشمن در مسائل مختلف به ویژه حوزه دفاعی است.

 

وی با اشاره به تحریم ها و فشارهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دشمن به ایران طی چند سال اخیر، بیان کرد: با همه این فشارها و تحریم ها، مسیر رشد ایران ادامه دار بود و دانشمندان کشور و مردم از هیچ تلاشی دست بردار نبوده و نیستند.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از دست دادن شهید فخری زاده را ضایعه بزرگی برای کشور ایران عنوان کرد و ادامه داد: اما صنعت هسته ای در کشور بومی شده و وابسته به افراد نیست، لذا رشد و توسعه خود را دنبال خواهد کرد.

 

نخعی تصریح کرد: درست است که شهید فخری زاده را ترور کردند، اما حوادث و ترور این دانشمندان عزم ایران را برای موفقیت و پیشرفت های بیشتر در حوزه های مختلف دفاعی، امنیتی و هسته ای مصمم تر می کند.

 

وی تصریح کرد: مسیرهای پیشرفت و تمدن اسلامی در حوزه های مختلف علمی، دفاعی و هسته ای توسط اساتید و دانشمندان جوان ادامه دار خواهد بود، چراکه اینگونه حوادث مانع رشد و توسعه کشور و اهدافمان نخواهد بود بلکه ما را مصمم تر به ادامه راه می کند.

 

وی با اشاره به اینکه شهید فخری زاده پروژه ساخت واکسن کرونا را رهبری می کرد، گفت: دشمن برای ترور انگیزه های مختلفی دارد، همچنین با ترور دانشمندانی همانند فخری زاده به دنبال متوقف کردن مسیر علمی کشور در بخش های مختلف سلامت، هسته ای و دفاعی کشور است، اما این مسیر به دانش کافی رسیده و توقف پذیر نخواهد بود.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بخشی از اهداف دشمن در موضوع ترور شهید فخری زاده را وارد کردن ایران به سناریوهای از  پیش تعریف شده، عنوان کرد و ادامه داد: اما ایران در حوادث مشابه به بلوغ فکری رسیده و دست دشمن برای ما رو شده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران در سناریوی دشمن قرار نمی گیرد چراکه ملت ایران بیدار و متوجه مسائل دشمن و جامعه هستند و هم مقام معظم رهبری با ارشادات خود مسیر را تعیین می کنند.

 

 

 

 

کد خبر 998109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha