وزیر امورخارجه سوریه: رژیم صهیونیستی و حامیان آن پشت ترور «فخری‌ زاده» هستند

وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با سفیر ایران در این کشور تاکید کرد که ایران توانایی آن را دارد که با اینگونه اقدامات تروریستی که رژیم صهیونیستی و حامیان آن پشت سر آن قرار دارند، مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «LBC»، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه  ضمن محکوم کردن ترور شهید «محسن فخری ‌زاده»، دانشمند هسته‌ ای و دفاعی ایران ، رژیم صهیونیستی و حامیانش را عامل شهادت دانشمند هسته ای ایران دانست و گفت: این اقدامات تنها منطقه را متشنج می کند.

 

وی افزود: سوریه اطمینان دارد که ایران توانایی مقابله با این گونه جرایم تروریستی را که رژیم صهیونیستی پشت آن است، دارد.

 

خبرگزاری رسمی سوریه نوشت: وزیر خارجه سوریه در دیدار با  «جواد ترک‌آبادی»، سفیر ایران در دمشق، ترور دانشمند هسته ‌ای ایران را محکوم کرد و شهادت این دانشمند را به وی و دولت ایران تسلیت گفت.

 

شبکه العالم گزارش داد: فیصل المقداد با ابراز ناراحتی از این حادثه «مجرمانه» گفت: این کشور در کنار دولت و ملت ایران برای مقابله با تلاش‌ های ناامیدانه جهت مقابله با پیشرفت و توانمندی‌های علمی این کشور ایستاده است.

 

وزیر امور خارجه سوریه در ادامه از جامعه جهانی خواست در برابر اقدامات تروریستی این چنینی به وظایف خود عمل کند.

 

فیصل مقداد گفت: این گونه اقدامات بر همه دنیا تأثیر دارد و نه ‌تنها عملیات ترور بلکه اقدام تروریستی است و جامعه جهانی و سازمان ملل متحد باید آن را محکوم کنند.

 

سفیر ایران نیز در این دیدار گفت که کشور در برابر این گونه اقدامات وحشیانه دست بسته نخواهد ایستاد.

 

ترک‌آبادی همچنین از موضع سوریه در حمایت از ایران و محکوم کردن این عملیات ترور تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 998137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha