گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه راه مقابله با بحران اقتصادی کرونا

آرین منش با اشاره به صدمات اقتصادی در شرایط کرونا گفت: نگاه به درون ، اتکاء به دیپلماسی اقتصادی و گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه را برون رفت از بحران اقتصادی کرونا است.

جواد آرین منش در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد صدمات وارد شده به حوزه اقتصاد در شرایط کرونا و استفاده از الگوی مناسب برای این موضوع گفت: اکنون در شرایطی قرار داریم که چاره ای جز استفاده از امکانات موجود و ارتقای بهره وری نداریم.

 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از راهکارهای موجود امروز ارتقای سطح بهره وری است یعنی باید از امکانات موجود حداکثر استفاده را داشته باشیم ، زیرا صادرات نفت متوقف و مهمترین درآمد کشور که نفت و مالیات است با مشکل مواجه شده است؛ به همین دلیل فشار بیش از حد بر روی مالیات ممکن نیست.

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در شرایطی که فروش نفت کاهش یافته است، درآمدهای خارجی کم شده و از صادرات درآمد زیادی نداریم و ناگزیر هستیم از امکانات موجود حداکثر استفاده را با نگاه به درون و استفاده از امکانات موجود بهره ببریم.

 

وی گفت: معتقدم در کنار این نکات باید به یک دیپلماسی اقتصادی متکی بوده و خود را در درون کشور زندانی نکنیم و ارتباطات مان را با دنیا قطع نکرده زیرا این ارتباط آسیب جدی در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی است.

 

آرین منش اظهار کرد: باید هرچه زودتر ارتباطات اقتصادی مان را با کشورهای همسایه توسعه دهیم و از این بن بست خارج شویم.

 

 

کد خبر 998231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha