تکیه بر توان داخلی اقتصادی زمینه ساز رشد و توسعه اقتصادی است

حجت‌الاسلام و المسلمین شاهرخی، بر ضرورت بهره مندی از منابع طبیعی و ظرفیت های موجود برای حرکت به سمت رونق اقتصادی تأکید کرد و گفت: تکیه بر توان داخلی اقتصادی زمینه ساز رشد و توسعه اقتصادی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین «سید احمد رضا شاهرخی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی با تکیه بر توان داخلی اقتصادی است که با تکانه‌های نظام سلطه و تحریم‌های بیگانگان خللی در آن وارد نمی شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه اقتصاد قوی اقتصاد مبتنی بر دانش و عدالت است، ادامه داد: در کنار این دو، وجود نیروی انسانی جوان، منابع طبیعی فراوان، معادن کمیاب سنگ‌های قیمتی و موقعیت مهم جغرافیایی مؤلفه هایی است که می‌تواند نردبان پیشرفت و توسعه باشد.

 

حجت الاسلام شاهرخی آسیب های اقتصادی را از جمله توطئه های دشمن خواند و گفت: راه مقابله با توطئه های دشمن در جنگ اقتصادی تقویت نگاه درونی و تبیین مؤلفه های اقتصاد مقاومتی است.

 

وی با بیان اینکه دشمنی نظام سلطه فقط در تحریم خلاصه نمی‌شود، ادامه داد: جاسوسی، نفوذ فرهنگی، سست کردن اعتقادات و باورهای دینی و انقلابی مردم، آسیب‌های اقتصادی و ده‌ها مورد دیگر از دیگر توطئه‌ها و دشمنی نظام سلطه بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان بر ضرورت مقابله با گرانفروشی و احتکار تأکید کرد و اظهار کرد: وضعیت کنونی بازار و آشفتگی آن را غیرقابل قبول است و گرانی برای مردم سخت و غیرقابل توجیه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: صنعت معدن تجارت، اتحادیه‌‌های اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی که وظیفه رسیدگی به پرونده متخلفین را دارد و باید به فکر وضعیت اقتصادی مردم و جامعه بود.

 

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های متولی باید به گران فروشی ورود پیدا کرده و وظیفه خود را انجام دهند، گفت: بازرسان سازمان صمت باید به طور جدی به تنظیم بازار ورود کنند.

 

امام جمعه خرم آباد تأکید کرد: در شرایط کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا و فشار اقتصادی بر مردم تمام دستگاه‌های امنیتی، خدمات رسان و نظارتی باید به وظیفه خویش عمل کنند.

کد خبر 998373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha