مسدود شدن  محور پونل- خلخال/ بیش از ۲ هزار کیلومتر از  محورهای کوهستانی  گیلان برف‌‌روبی شد

مرادی از برف روبی بیش از ۲ هزار و ۱۰۰کیلومتر از محورهای کوهستانی استان گیلان توسط راهداران خبر داد.

«فریبرز مرادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به دومین بارش برف پاییزی در گیلان اظهار داشت: راهداران این اداره کل به‌صورت شبانه‌روز آماده خدمات‌رسانی در محورهای گیلان هستند.

 



مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه ۷۹نیروی راهداری گیلان در سطح محورهای کوهستانی استان درگیر برف‌روبی محورها و خدمت رسانی به مردم هستند گفت: طی این مدت ۵۳ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین راهداری استان به‌طور مستقیم درگیر بازگشایی محورهای کوهستانی و برفگیر استان بودند.

 



مرادی اذعان کرد: ۲۳۵ تن شن و نمک در سطح محورهای کوهستانی و برفی گیلان برای جلوگیری از یخ زدگی پاشیده شده است.

 



مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه بارش برف سنگین در برخی محورهای کوهستانی مشکلاتی را برای تردد ایجاد کرده است افزود: رانندگانی که بدون تجهیزات ایمنی نظیر زنجیر چرخ در این محورها تردد داشتند مشکلاتی را ایجاد کردند که خوشبختانه با حضور راهداران استان به ۱۴۷ خودرو امداد رسانی و خدمات لازم انجام شد.

 


وی تصریح کرد: بیشترین بارش های برف در محورهای کوهستانی اسالم به خلخال در حوزه شهرستان تالش، محور پونل به خلخال در حوزه شهرستان رضوانشهر، محور سیاهکل- دیلمان در حوزه شهرستان سیاهکل و محور بلوردکان- خصیب دشت در حوزه شهرستان املش به ارتفاع 50 سانتیمتر گزارش شد ه است.

 



مرادی اضافه کرد: در ارتفاعات کوهستانی شهرستان‌های رودسر، ماسال و رودبار بارش ۳۰سانتیمتر برف گزارش شده است.
 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اذعان کرد: به جز محور پونل- خلخال که به خاطر کولاک و احتمال وقوع بهمن تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شده بقیه محورهای استان باز و تردد در آنها جریان دارد.

 


مرادی با تاکید بر اینکه از مسافرت‌های غیر ضروری به مناطق کوهستانی و برفگیر پرهیز کنید خاطرنشان ساخت: هموطنان پیش از ترددهای ضروری در مناطق کوهستانی و برفی علاوه بر داشتن تجهیزات مناسب و رعایت مقررات ایمنی لازم در رانندگی، به‌ویژه در محورهای برف‌گیر، می‌توانند با تماس از طریق سامانه ۱۴۱مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای از وضعیت راههای استان گیلان مطلع شوند.

کد خبر 998453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha