جای خالی خدمات فرهنگی در سالن ملاقات زندان‌ها برای خانواده‌های زندانیان احساس می شود

باقری با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات فرهنگی به خانواده های زندانیان گفت: جای خالی خدمات فرهنگی در سالن ملاقات زندان‌ها برای خانواده‌های زندانیان احساس می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از انجمن حمایت زندانیان مرکز، در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز، مدیر زندان قزلحصار و جمعی از کارشناسان در زندان قزلحصار پیشنهاد طرح ایجاد «قرارگاه فرهنگی» بررسی شد. جبار باقری مدیرعامل این انجمن  گفت: با توجه به اینکه انواع خدمات فرهنگی در زندانها به زندانیان ارائه می شود ولیکن تثبیت این اقدامات با ارائه خدمات به خانواده های آنان در سالن های ملاقات زندان تقویت خواهد شد و اجرای طرح قرارگاه فرهنگی برای خانواده های زندانیان، کار اصلاحی بر روی زندانیان را آسان تر  خواهد کرد؛ لذا جای خالی خدمات فرهنگی در سالن ملاقات زندانها برای خانواده های زندانیان احساس می شود.

وی با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات فرهنگی به خانواده های زندانیان گفت: باتوجه به اینکه شرایط پیام رسانی فرهنگی به لحاظ پراکندگی محل سکونت خانواده ها دارای مشکلاتی است و از سوی دیگر وضعیت کرونایی امکان اجتماع خانواده ها برای تشکیل کلاسهای آموزش را سلب نموده لذا سالن های ملاقات که به طور متوسط هر خانواده مراجعه کننده حدود دو ساعت درگیر امور پذیرش و انتظار برای ملاقات است فرصت مناسبی برای ارائه پیام های فرهنگی با روش های نو و فراگیر در ایستگاه های استقراری در سالن های انتظار ملاقات زندانهای بزرگ است.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان افزود: با اجرای این طرح، انواع مشاوره های حقوقی، روانشناسی، توانمندسازی، سلامت بصورت رایگان به خانواده های زندانیان ارائه خواهد شد.

در ادامه جلسه، مدیر زندان قزلحصار ضمن تشریح وضعیت خدمات رفاهی برای خانواده های زندانیان تاکید کرد : طرح قرارگاه فرهنگی می تواند آرامش را به خانواده زندانیان بازگرداند.

وی ضمن تشکر از انجمن حمایت زندانیان بابت ارائه طرح مذکور و نیز انتخاب زندان قزلحصار به عنوان پایلوت طرح، اعلام کرد : با تمامی امکانات موجود در جهت اجرای این طرح مساعدت می شود.
کمالی تاکید کرد: با توجه به حجم فعالیت های زندان، نیازمند حضور نیروهای داوطلب در حوزه های مختلف( مشاوره، مددکاری و ...)هستیم. 

در این جلسه مظفر الوندی مشاور انجمن، پیش نویس طرح «ایجاد قرارگاه فرهنگی» را تشریح و ابعاد مختلف آن را از لحاظ اجرایی، امکانات مورد نیاز نهادهای حامی را تبیین نمود.

اعضای حاضر در جلسه که مسئولان واحدهای مختلف زندان بودند ضمن طرح برخی موانع و مشکلات، آمادگی خود را برای اجرای این طرح اعلام داشتند.

بر این اساس مقرر شد پس از الحاق نظرات اصلاحی مسئولان زندان ، طرح نهایی در حضور رئیس سازمان زندانهای کشور در اولین جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان مطرح و دستورات اجرایی صادر گردد.
 با توجه به گزارش مدیر زندان در این جلسه و متعاقب بازدید مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان در هفته گذشته از زندان قزلحصار برخی اقدامات مقدماتی طرح ایجاد «قرارگاه فرهنگی» شروع شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز در پایان در خصوص ویژگی این طرح گفت: طرح قرارگاه فرهنگی، مداخلات کامل فرهنگی، آموزشی از زمان ورود خانواده به زندان تا انتهای ملاقات با زندانی است که از جمله این مداخلات تامین وسایل رفاهی از قبیل ایاب و ذهاب، سالن استقرار، ایجاد اتاق کودک، استقرار میزهای پاسخگویی به سوالات حقوقی و قضایی و نیز دسترسی آسان به مشاورین روانشناسی، مددکاری، بهداشتی و ارائه آموزش های کوتاه مدت در بخش مهارت های زندگی است. در این طرح مقرر شده است که از تمامی مراحل اجرای طرح ارزیابی مستمر انجام شود.

کد خبر 998727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha