جشن تولد پاسدار شهید « حسن راستین »/ ۵۵ سال بعد از ولادت

اعضای کانون فرهنگی هنری لقمان حکیم و پایگاه های بسیج برادران و خواهران روستای ناصرآباد بخش جغین شهرستان رودان در حرکتی تحسین برانگیز و در راستای نکوداشت جایگاه شهید، زادروز تولد سردار شهید « حسن راستین » را جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان رودان، رندترین تاریخ سال جارب با زادروز پاسدار شهید « حسن راستین مصادف شده بود و از همین رو نیز به همت خانواده این شهید والامقام و با همکاری کانون فرهنگی هنری لقمان حکیم و پایگاه های بسیج خواهران و برادران و حضور جمعی از خانواده ها با رعایت پروتکل های اجتماعی، جشن تولیدی برای این شهید بر سر مزارش گرفته شد.

 

شهید « حسن راستین » 55 سال پیش، یعنی در تاریخ 9 آذر ماه سال 1344 در خانواده ای کشاورز در روستای ناصرآباد بخش جغین دیده به جهان گشود.

 

او تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان های شهید مدرس روستای ناصرآباد سپری کرد و دوره راهنمایی را در مدرسه سید جمال الدینی اسدآبادی جغین گذراند و به علت مشکلات اقتصادی خانواده تحصیل را رها کرد و تا به امرار معاش خانواده کمک کند وی از نیروهای انقلابی ناصرآباد بود و در همه برنامه های حمایت از انقلاب و نظام حضوری فعال داشت و سپس به عضویت سپاه پاسداران درآمد و به جبهه های نبرد اعزام شد.

 

کانون فرهنگی هنری لقمان حکیم و پایگاه های مقاومت بسیج خواهران و برادران روستای ناصرآباد در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدام به برگزاری آیین جشن تولد 55 سالگی این شهید والامقام بر سرمزارش کرد که با استقبال بسیار خوب خانواده ها همراه بود.

 

مادر، خواهران و برداران، همسر و دایی شهید راستین نیز در این آیین باشکوه شرکت کرده بودند

 

« احمد راستین »، دایی و از همرزمان شهید در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهیدان دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: عزت، اقتدار، پیشرفت و سربلندی امروز ایران اسلامی مرهون از جان گذشتگی شهدا و صبوری خانواده های معظم شاهد است.

 

وی به توطئه های دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: گسترش روزافزون پیروزی ها و موفقیت های جبهه مقاومت که برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس ملت ایران است، دشمن را عصبانی کرده است و از این رو برای ضربه زدن به جبهه مقاومت و ملت ایران توطئه های مختلفی را اجرا کرده است که با عنایت خداوند و درایت و رهبری حکمیانه مقام معظم رهبری تمام توطئه ها نقش برآب شده است.

 

دایی و همرزم پاسدار شهید حسن راستین، تنها راه خنثی سازی نقشه های شوم دشمن را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پناه بردن به فرهنگ مسجدی دانست و خاطرنشان کرد: شهید راستین پرورش یافته مسجد صاحب الزمان(عج) روستای ناصرآباد بود.

 

راستین در ادامه با بیان اینکه شهدا دارای بصیرت بودند، افزود: شهدا دارای کرامات فراوانی هستند.

  

وی در پایان به ذکر خاطراتی از پاسدار شهید « حسن راستین » در دوران جبهه و جنگ بیان کرد.

 

« محمود راستی »، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج روستای ناصرآباد و « علی نیکخو »، عضو شورای اسلامی این روستا نیز در رابطه با نقش احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این برهه حساس سخنانی را بیان کردند.

 

قرائت وصیت نامه شهید حسن راستین، تجلیل از مادر و خواهر بزرگ شهید و برش کیک تولد از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

شهید « حسن راستین » در 14 اسفند ماه سال 1365 در شلمچه به شهادت رسید.

 

گفتنی است؛ روستای ناصرآباد با هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت در فاصله ۱۰ کیلومتری مرکز بخش جغین و ۷۰ کیلومتری مرکز شهرستان رودان قرار دارد.

 

 

کد خبر 998804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha