تیم های سه گانه مراقبتی، حمایتی و نظارتی در طرح شهید سلیمانی محله و خانواده محور عمل می کنند

دکتر طباطبایی از تشکیل تیم های سه گانه مراقبتی، حمایتی و نظارتی در محلات برای اجرای این طرح خبر داد که وظیفه شناسایی و مراقبت از بیماران، حمایت های معیشتی و سلامتی از آسیب دیدگان و نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر سیدوحید احمدی طباطبایی، دوشنبه شب(۱۰ آذر) در گفتگوی  ویژه خبری شبکه استانی سیمای مرکز کرمان؛ با محوریت «تشریح جزییات طرح شهید حاج قاسم سلیمانی (مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور)» گفت:  زمانی که صحبت از بیمارستان می شود صد درصد به عهده علوم پزشکی کشور است اما زمانی که صحبت از خارج بیمارستان است دیگر دستگاه ها هم دخیل هستند و باید همکاری بین بخشی وجود داشته باشد.

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان «رفتار اجتماعی مردم و هماهنگی بین بخشی» را در اجرای طرح مذکور مهم خواند و اظهار کرد: ائتلاف ملی بین وزارت بهداشت و بسیج و سپاه برقرار شده تا این طرح اجرا شود و در سطح استان؛ استاندار، فرمانده قرارگاه؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی، معاون قرارگاه؛ فرمانده بسیج، فرمانده عملیات و رییس جمعیت هلال احمر استان حضور دارد.

 

 

 

وی  راهبردهای هفت گانه این طرح را تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده و هدفمند و هوشمند، قرنطینه خانگی و ره گیری هوشمند، آموزش اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، حفاظت از گروه های آسیب پذیر، ایجاد محدودیت های هوشمند و هدفمند و در نهایت تقویت فرآیند درمان سرپایی و کاهش موارد بستری عنوان کرد.

 

 

دکتر طباطبایی از تشکیل تیم های سه گانه مراقبتی، حمایتی و نظارتی در محلات برای اجرای این طرح خبر داد که وظیفه شناسایی و مراقبت از بیماران، حمایت های معیشتی و سلامتی از آسیب دیدگان و نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی را بر عهده دارند.

 

 

وی با بیان اینکه مورد جهش یافته کرونا شبیه آن چیزی که نخست در چین بوده نیست بلکه شبیه موارد ایتالیا است که مرگ و میر و سرایت پذیری را بیشتر کرده است؛ از این حیث لزوم همکاری سازمان های مختلف را مورد تأکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد: با همکاری بین بخشی و مشارکت اجتماعی و سازماندهی که روی آن برنامه ریزی شده، بتوان اشکال کار را پیدا و آن را برطرف کرد.

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان لازمه تحقق این امر را کمک مردم و عزم ملی عنوان و بیان کرد: همه دانشگاه های علوم پزشکی استان شماره موبایلی دارند که مردم می توانند موارد نقض پروتکل ها را گزارش دهند؛ همزمان نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، تعزیرات و قوه قضاییه هم کمک می دهد زیرا هر نقض پروتکل باعث مرگ و میر است.

 

 

وی در پایان از مردم درخواست کرد با تماس های دریافتی از 4030 و همچنین با تیم های محله محوری که با لباس مشخص به درب منازل آنان مراجعه می کنند، همکاری داشته باشند تا به عنوان سفیران سلامت به ما بپیوندند.

کد خبر 999022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha