برگزاری مراسم بزرگداشت شهید فخری زاده در گرگان

نجفی نژاد گفت: به همت بسیج اساتید و معاونت فرهنگی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان مراسم بزرگداشت شهید هسته ای کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی نجفی نژاد» ظهر امروز (سه شنبه 11 آذر) در گفتگو با خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت فخری زاده دانشمند هسته ای کشور اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم جایگاه این دانشمند را به عنوان یک الگوی ارزشمند به جامعه معرفی کنیم مراسم گرامیداشتی با همکاری بسیج اساتید و معاونت فرهنگی دانشگاه در نظر گرفته شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: شهادت استاد شهید فخری زاده به دست عوامل صهیونیستی صورت گرفته است، تلاش دشمن بر این است که با اینگونه ترورها مسیر حرکت علمی کشور را متوقف کنند، غافل از آنکه جریانی علمی که در کشور ایجاد شده یک جریان مستمر است و با از دست دادن برخی نیروها خللی در این حرکت و توسعه علمی کشور اتفاق نمی افتد.

 

نجفی نژاد افزود: شهادت این بزرگواران که اسوه های تحقیق، علم و رشادت و ایثار هستند منجر به افزایش انگیزه بین نیروهای علمی کشور می شود که با تلاش بیشتر خلاهای علمی که از فقدان چنین چهره های ارزشمندی ایجاد شده است را پر کنند.

 

وی ابراز داشت: دستاوردهای علمی کشور خوشبختانه برآمده از دانش بومی و تلاش محققان کشور است که در جای جای این کشور و در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی مشغول به فعالیت هستند و جوانان پرانگیزه و نخبگان کشور تلاش می کنند که رشد و پیشرفت علمی کشور را رقم بزنند و شرایط را به گونه ای به وجود بیاورند که استقلال علمی کشور بیشتر شود.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تاکید کرد: زمانی کشور به استقلال علمی می رسد که بتواند به همت محققان نیازهای مورد نیاز کشور را برطرف کند.

 

کد خبر 999238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha