چهارمین شماره نشریه «پژوهنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام کوثر» منتشر شد

چهارمین شماره دوفصلنامه علمی تخصصی «پژوهنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام کوثر» به کوشش مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر منتشر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «یحیی جهانگیری سهروردی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، اظهار داشت: چهارمین شماره دوفصلنامه علمی تخصصی «پژوهنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام کوثر» به کوشش مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر منتشر شد.

 

مدیر مسئول نشریه «پژوهنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام کوثر» عنوان کرد: این نشریه به منظور بسط مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم اسلامی، دستیابی به مرجعيت علمي بانوان در زمينه مطالعات اسلامی و تخصصي تفسير و علم کلام، بسترسازی نقد علمی در حوزه مطالعات میان‌رشته‌ای اسلامی و تفسیر و علم کلام و تولید و ترویج پژوهش‌های خواهران به ویژه طلاب در حوزه مطالعات میان‌رشته ای اسلامی و تفسیر و علم کلام راه اندازی شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری سهروردی یادآور شد: نشریه علمی تخصصی «پژوهنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام کوثر» به صاحب امتیازی مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر، سردبیری «خدیجه جلالی دیباجی» و دبیر اجرایی «فاطمه ذاکر» فعالیت می‌کند.

 

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این مجله علمی این است که همه نویسندگان نشریه از بانوان هستند که در حوزه دین به تولید دانش می‌پردازند، یکی از اعضای تحریریه این مجله، «طوبی کرمانی»، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان و مشاور دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در امور بانوان بود که شهریور امسال دعوت حق را لبیک گفت و به همین منظور، در این شماره مقدمه ای به یاد این بانوی پژوهشگر نگاشته شده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: این نشریه از مشاوران بین‌المللی در زمینه‌های مختلف بهره جسته است، از جمله ژرمین ابوشهباء از دانشگاه روتگرس آمریکا در رشته طالعات قرآنی و زیست شناسی، شفا المیزانا از دانشگاه دولتی اسلامی یوگیاکارتای اندونزی در رشته مطالعات اسلامی، هدی سعید العمیدی از دانشگاه الزهراء کربلا در رشته مطالعات قرآنی و بلاغی، نسلیشاه باشبو از جامعه المصطفی استانبول ترکیه در رشته کلام اسلامی، بتول زین الدین از دانشگاه لبنان در رشته علوم اسلامی و رسانه، سعاد محمدعباس از دانشگاه ملی زبان‌های جدید پاکستان در رشته مطالعات اسلامی، نجلاء المرابط از دانشگاه تونس در رشته تمدن اسلامی و اقبال وافی نجم از دانشگاه کربلا در رشته علوم قرآنی به عنوان مشاوران بین المللی نشریه فعالیت دارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری سهروردی بیان کرد: مجتمع آموزش علوم اسلامي کوثر با هدف ترويج و تبليغ مباني ديني از سال 1363 با عنوان حوزه علميه تشکيل شد و در سه مقطع تحصیلی دو، سه و چهار با حضور اساتيد فرهيخته حوزه و دانشگاه به فعاليت علمي، پژوهشي و حوزوي می‌پردازد.

 

وی افزود: در سال 1386، دو نشریه «نداي کوثر» و «انوار بيت عتيق» با هدف بهره‌مندي از ظرفيت موجود بانوان پژوهشگر راه اندازی شد و پس از تأسیس پژوهشکده مطالعات تخصصی کوثر، فعالیت علمی پژوهشی بانوان در این مجتمع گسترش یافت.

 

مدیر مسئول نشریه «پژوهنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام کوثر» تأکید کرد: اين مجله انعکاس دستاوردهاي علمي و مطالعات اسلامي بانوان پژوهشگر در سراسر کشور است که امیدواریم با دريافت مقالات و انتشار منظم به صورت دو فصلنامه، دستاوردهاي علمي بانوان محق و پژوهشگر کشور را به نحو شايسته اي در اختيار علاقه مندان قرار دهیم و مقالات این نشریه در پايگاه هاي ملي معتبر کشور نمايه شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری سهروردی در پایان یادآور شد: اساتید و بانوان پژوهشگر و علاقه‌مند می‌توانند جهت ارسال مقالات از طریق وبسایت http://kosar.ac.ir/nashr اقدام کرده تا پس از تأیید هیأت داوران در نوبت چاپ نشریه قرار گیرد.

 

کد خبر 999321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha