مجوز ایجاد۴ اقامتگاه بوم گردی در ایلام صادر شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: در سال جاری مجوز ایجاد ۴ اقامتگاه بوم گردی در ایلام صادر شده است.

«عبدالمالک شنبه زاده» در گفت و گو با خبنرگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: در اقامتگاه های بوم گردی سعی بر این است تا میهمانان با شیوه سنتی زندگی در آن محل آشنا شوند و با استفاده از غذاهای سنتی و امکانات محلی در محیطی طبیعی اوقات خود را سپری کنند.

 

وی با بیان اینکه اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل های اسکان برای مسافران است که دارای ویژگی های خاص متاثر از محیط بومی است، افزود:  تا کنون ۴۷ اقامتگاه بوم‌ گردی در استان فعال شده است.

 

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام  با اشاره به نظارت مستمر بر فعالیت های بوم گردی های استان، افزود: مجوز ۲۰ اقامتگاه بوم گردی نیز تمدید شده است.

 

وی با اشاره به ظرفیت های مناطق مختلف استان به خصوص روستاها برای ایجاد واحدهای بوم گردی، گفت: در سال جاری مجوز ایجاد چهار اقامتگاه بوم گردی در ایلام، مهران و  چرداول صادر شده است.

 

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: توسعه واحدهای بوم گردی در مناطق مختلف استان ایلام از اهداف اصلی میراث فرهنگی استان است.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری دو دفتر خدماتی مسافرتی و گردشگری با دریافت مجوز بند «ب» از سوی این اداره کل به صورت رسمی فعالیت خود را در استان آغاز کرده اند.

کد خبر 999481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha