۲۵ درصد بیماران با علائم کرونایی با تاخیر به بیمارستان می روند/ تاخیر در پرداخت مطالبات پرستاران گلستانی کاهش یافت

عارف نیا گفت: متاسفانه در برخی از شهرستان های گلستان ۲۵ درصد بیماران با علائم کرونا با تاخیر برای درمان به بیمارستان ها مراجعه می کنند و این یک زنگ خطر است.

«سراج الدین عارف نیا» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: تا روزهای گذشته اختلاف دریافتی پرستاران نسبت به مطالباتشان 6 تا 7 ماه بود و با مساعدت انجام شده به کمتر از سه ماه رسیده است و پاداش سختی کرونا نیز به همکاران ما اختصاص پیدا خواهد کرد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: استان گلستان وارد پیک سوم کرونا شده و پیش از این نیز استان پیک نخست را در اسفند و پیک دوم را در تیرماه تجربه کرده است.

 

عارف نیا با بیان اینکه سیر شیوع ویروس کرونا از آبان ماه در پیک سوم آغاز شده است و روند همچنان افزایشی است، گفت: محدودیت های هوشمند از یک هفته پیش آغاز شده است و شاید اثر این محدودیت ها یک ماه تا 45 روز آینده مشخص شود.

 

وی گفت: بسیاری از افراد خانواده ویروس کرونا را از یکدیگر دریافت می کنند و تجمعاتی که هنوز وجود دارد کانون اصلی این ویروس به شمار می رود.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: برخی از افراد ناقل بیماری کرونا هستند ولی خود بی خبر از بیماری دیگر اعضای خانواده و یا همکاران خود را در محرض خطر ابتلا به کرونا قرار می دهند.

 

عارف نیا تاکید کرد: ویروس کرونا با صحبت، عطسه و یا سرفه به سرعت پخش می شود و حتی بیان می کنند که وقتی فردی در نزدیکی شما عطسه کرد برای 20 ثانیه نفس را حبس کنید تا این ویروس را دریافت نکنید.

 

وی گفت: صف نانوایی ها هنوز هم شلوغ است و در بسیاری از شهرهای کوچک و روستاها چیزی به نام ماسک وجود ندارد و با وجود این محدودیت ها خبرهای برگزاری مراسم های عروسی شنیده می شود.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: در حال حاضر 580 بیمار با علائم کرونایی در سطح مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند.

 

عارف نیا تاکید کرد: متاسفانه در برخی از شهرستان ها 25 درصد بیماران با علائم کرونا با تاخیر برای درمان به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه می کنند و این زنگ خطری است که احساس می کنیم باید مردم به آن توجه شود.

 

وی گفت: حضور به موقع بیماران در مراکز درمانی بسیار مهم است و این مهم احتمال نجات جان آنها را بیشتر می کند.

 

کد خبر 999511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha