توزیع بیش از ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین محرومان و آموزش پیشگیری از کرونا توسط بچه‌های مسجد

حجت‌الاسلام مویدزاده با شرح فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری «گل نرگس» برای مبارزه با کرونا، گفت: توزیع بسته‌های بهداشتی، ماسک و دستکش و آموزش پیشگیری از کرونا از جمله اقدامات اعضای این کانون بوده و است.

حجت الاسلام«محمدحسن موید زاده» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجدخبرگزاری شبستان با اشاره به اقدامات کانون فرهنگی هنری گل نرگس مسجد جامع پردیس برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از یک هزار بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شده است که ارزش هر بسته معیشتی 700 هزار تومان است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری گل نرگس مسجد جامع پردیس با اشاره به خدمات این مسجد در تولید ماسک و دستکش توسط گروه جهادی بانوان، بیان کرد: در موج اول و دوم این بیماری کارگاه تولید ماسک و دستکش راه اندازی کردیم به طوری که 60 هزار ماسک و 50 هزار دستکش توسط این گروه جهادی تولید شد.

 

وی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که با همکاری هیئت امنای مسجد انجام شد، این بود که این افراد در مغازه ها و سوپرمارکت ها حضور می یافتند و حساب دفتری نیازمندان را تصفیه می کردند.

 

امام جماعت مسجد جامع پردیس همچنین به توزیع بسته های بهداشتی میان 10 هزار واحد مسکونی همجوار مسجد در چند نوبت اشاره کرد و گفت: در موج سوم این بیماری نیز با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و ارتباط با بیش از یک هزار مخاطب در کانال مسجد بحث آموزش و پیشگیری از بیماری کرونا را مورد توجه قرار داده ایم.

 

حجت الاسلام مویدزاده همچنین از برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزشی این کانون فرهنگی هنری در فضای مجازی خبر داد و گفت: آموزش چرتکه، زبان انگلیسی، احکام، قرآن کریم، برنامه های فرهنگی و هنری با توجه به شرایط بحران کرونا از طریق فضای مجازی دنبال می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری گل نرگس مسجد جامع پردیس با اشاره به رعایت نکات بهداشتی در موج اول و دوم این بیماری در این مسجد، گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در نمازهای جماعت مسجد، توزیع اقلام بهداشتی و ماسک میان نمازگزاران، اطلاع رسانی و آموزش پیشگیری از بیماری کرونا از طریق ایستگاه های سلامت مساجد از دیگر اقدامات مورد توجه از سوی این کانون فرهنگی هنری بوده است.

 

امام جماعت مسجد جامع پردیس برگزاری ١١٠ دوره تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی و پخش آن از سیمای قرآن را از برجسته ترین فعالیت فرهنگی در سطح شهر پردیس قبل از بحران کرونا برشمرد و خاطرنشان کرد: فعالیت های اردويي و گردشگری، نشست های بصیرتی، نهج البلاغه، مشاوره، سبک زندگی، کتاب و کتابخوانی، توليد محتوای فضای مجازی، اجرای طرح شنبه های با کتاب و  ورزشی از دیگر برنامه هایی بوده است که توسط این کانون قبل از بحران کرونا انجام می شد.

 

کد خبر 999515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha