طرح تحقق شهر بدون مانع با هدف مناسب سازی معابر شهری ویژه معلولان مصوب شد

سلیم نژاد گفت: یکی از مصوبات انجام شده در شورای پنجم اسلامی کرج، طرح مناسب سازی معابر و نظارت بر اجرای آن با عنوان تحقق شهر بدون مانع با هدف تردد ایمن معلولان است.

« اکبر سلیم نژاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز به مناسبت روز معلولین و رفع مشکلات آنان در عرصه مدیریت شهری گفت: مهمترین اصل در بحث معلولان تغییر نگرش نسبت به معلولان از طرح حاکمیت است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: یکی از مصوبات انجام شده در شورای پنجم اسلامی کرج، طرح مناسب سازی معابر و نظارت بر اجرای آن با عنوان تحقق شهر بدون مانع با هدف تردد ایمن معلولان است.

 

وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به معلولان بیان کرد: ضروری است اقدامات جدی برای رفع نیازمندها و پاسخگویی به مطالبات آنان با فراهم آوردن زیرساخت های موجود فراهم شود.

 

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی استان در قالب ارائه مبلمان شهری استاندارد و مناسب سازی محیط شرایط مطلوب برای زندگی معلولان را فراهم کنند.

 

به گفته سلیم نژاد، شهرداران برای درک واقعی مشکلات معلولان حتی یک روز با صندلی چرخدار در سطح شهر تردد کنند.

 

وی عنوان کرد: بهره مندی از سرانه ها و فضاهای آموزشی فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه هایی این که مدیریت شهری با توجه به آن امکان حضور فعال معلولان را در اجتماع فراهم می کند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر کرج در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در بسیاری از معابرشهری کرج شرایط لازم برای عبور و مرور معلولان وجود ندارد و ضروری است مدیریت شهری با نگاه به وضعیت زندگی آنان شرایط لازم را فراهم سازند.

 

 

کد خبر 999902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha