اقدامات تروریستی دشمن بی پاسخ نمی ماند

کشاورززاده در واکنش به ترور محسن فخری زاده «شهید صنعت دفاعی» اظهار کرد: اقدامات تروریستی دشمن بی پاسخ نمی ماند و ایران حق دارد در چارچوب دفاع مشروع و در برابر اقدامات سازمان‌یافته تروریستی، از خود دفاع کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد کشاورز زاده در گفت و گو با روزنامه گلوبال تایمز چین با اشاره به اینکه ایران عاملان و آمران ترور شهید فخری زاده را شناسایی و آنها را مجازات خواهد کرد از جامعه بین‌المللی خواست تا اقدامات لازم برای پاسخگو کردن عاملان این جنایت را انجام دهند.

او با یاداوری این که شهادت فخری زاده باعث توقف فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران نمی شود ، اظهار کرد: تهران به فعالیت‌های خود در استفاده صلح‌آمیز از برنامه هسته‌ای ادامه می دهد لذا اگر کسی فکر می کند با ترور دانشمندان ما می تواند جلو پیشرفت ایران در این زمینه را بگیرد سخت در اشتباه است.

سفیر ایران در چین در ادامه با اشاره به همه گیری کرونا در جهان گفت که بخشی از فعالیت های شهید فخری زاده مبارزه با شیوع کرونا از طریق ساخت کیت های تشخیص کرونا و همچنین ساخت واکسن کرونا با وجود تحریم های شدید دارویی آمریکا بود.

او با اشاره به سابقه بد تروریست هایی که فخری زاده را شهید کردند، گفت: ترور فخری زاده توسط تروریست هایی انجام شده است که سابقه ترور در مناطق دیگر آسیا را در کارنامه خود دارند.

این دیپلمات هدف از ترور شهید فخری زاده را تضعیف صلح و امنیت جهانی و به تشنج کشاندن منطقه عنوان کرد و گفت: عده ای در تلاش هستند تا در روزهای پایانی دولت ترامپ منطقه را به آشوب بکشند.

کشاورز زاده در بخش دیگری از این گفت وگو در مورد آینده روابط ایران و آمریکا نیز گفت که از آنجایی که دولت ترامپ از برجام خارج شده و واشنگتن عضوی از این قرارداد بین المللی نیست ایران دیگر با آمریکا مذاکره ای نخواهد داشت.

وی از دولت جدید آمریکا خواست سیاست‌های غلط ترامپ علیه ایران را محکوم  و اشتباهات چهار سال گذشته را جبران کند.

او افزود: بازگشت ایران و آمریکا به شرایط قبل از خروج ترامپ از برجام، راه‌حل درستی برای رفع مشکلات فعلی است و زمینه را برای برداشتن گام‌های بعدی در خصوص موضوعات مختلف فراهم می کند.

سفیر ایران در چین ادامه داد: ایران همواره به تعهدات بین المللی خود پایبند است به شرط این که طرف های دیگر هم مسئولان رفتار کنند.

کد خبر 999941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha