افزایش ۲۵ درصدی تعداد مشترکین برق خوزستان

متولی‌زاده گفت: از سال ۱۳۹۲ تا امروز بیش از ۴۳۰ هزار مشترک جدید در استان خوزستان برق‌دار شده‌اند و این نشان می‌دهد که بیش از ۲۵ درصد تعداد مشترکین استان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «محمدحسن متولی‌زاده» امروز (پنجشنبه ۱۳ آذر) در آئین افتتاح نیروگاه‌های تولید برق لور و تنگوان شهرک صنعتی شماره ۲ اندیمشک که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهار کرد: برق در استان خوزستان نقش بسیار حیاتی‌تری در زندگی مردم ایفا می‌کند و در این راستا صنعت برق توجه ویژه‌ای به خوزستان دارد.

 

مدیرعامل توانیر افزود: از سال ۱۳۹۲ تاکنون علاوه بر بهره‌برداری از چندین نیروگاه بزرگ با ظرفیت بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ مگاوات، بالغ بر ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در شبکه‌های انتقال و توزیع استان خوزستان سرمایه‌گذاری شده است.

 

وی اذعان کرد: امروز ۹ پروژه بزرگ در هفت شهرستان استان خوزستان شامل پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع و نیروگاه‌های تولید پراکنده حرارتی، خورشیدی و برق‌آبی کوچک با مجموع یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید که بیش از ۸۰ درصد از سرمایه‌گذاری صورت گرفته آنها توسط بخش خصوصی انجام شده است.

 

متولی‌زاده تصریح کرد: از سال ۱۳۹۲ تا امروز بیش از ۴۳۰ هزار مشترک جدید در استان خوزستان برق‌دار شده‌اند و این نشان می‌دهد که بیش از ۲۵ درصد تعداد مشترکین استان افزایش پیدا کرده است.

 

وی عنوان کرد: خوشبختانه با حمایت و پشتیبانی استاندار خوزستان و همکاری و مشارکت بسیار خوب مردم استان در چند سال اخیر بار مصرف برق در فصل تابستان به خوبی مدیریت شده و نقش موثری در کنترل بار پیک کشور داشته است.

 

مدیرعامل توانیر بیان کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده تلفات برق در استان خوزستان بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته که نقش بسیار موثری در کاهش تلفات برق در شبکه کشور داشته است.

 

وی ادامه داد: با سرمایه‌گذاری و اقدامات انجام شده برای مقاوم‌سازی شبکه‌ها در مقابل ریزگردها، خوشبختانه پایداری و کیفیت برق به میزان بسیار قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و در اجرای سیاست‌های دولت در حال حاضر خدمات غیرحضوری در استان خوزستان کامل شده و مردم استان برای دریافت خدمات، نیازی به مراجعه به ادارات برق ندارند.

 

وی اضافه کرد: امروز ۴۷ دستگاه در استان خوزستان فعال شده‌اند و بزرگ‌ترین شست‌و‌شوی تجهیزات برقی در استان خوزستان وجود دارد.

 

متولی زاده اظهار داشت: حجم عایق‌بندی و تجهیزات شبکه برق بیش از ۷۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است و همچنین ایجاد شبکه‌های عایق گازی که در مقابل ریزگردها مقاومت هستند توسعه بسیار زیادی داشته‌اند.

 

وی یاد آور شد: بیش از هفت هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه‌های هوایی به کابل‌های خود نگهدار تبدیل شده‌اند و این اقدامات منجر شده که خاموشی‌ها در استان خوزستان نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده‌اند.

 

کد خبر 999942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha