انجام ۲۰۰ مورد بازدید از واحدهای اقامتی و پذیرایی استان ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از انجام ۲۰۰ مورد بازدید از واحدهای اقامتی و پذیرایی این استان خبر داد.

«عبدالمالک شنبه زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: نظارت مستمر بر تمامی تاسیسات گردشگری و به‌ ویژه واحدهایی مانند اقامتگاه‌های بوم‌گردی وجود دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص واحد متخلف، پلمب یا لغو مجوز خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت استان در پی شیوع ویروس کرونا، رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه ‌نامه‌ها، اصول و موازین بهداشتی به ‌تمامی هتل‌ها، خانه مسافرها، مهمان‌ پذیرها، سفره‌ خانه‌های سنتی، مجتمع‌های بین‌ راهی و زائرسراها ابلاغ ‌شده است، افزود: کارشناسان نظارت معاونت گردشگری استان، به شکل مستمر از این مراکز به تعداد ۲۰۰ مورد بازدید شبانه روزی انجام که در این بازدیدها ۳۰ مورد تذکر ثبت شده است.

 

شنبه زاده یادآور شد: طی این بازدیدها تذکرهای لازم به مدیران و کارکنان شاغل در این مراکز داده‌ شده است و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فعالیت تمامی تاسیسات گردشگری استان تعطیل  است و شکایات مردمی در مورد تخلفات این تاسیسات در سامانه نظارت بر خدمات سفر ثبت می شود.

 

وی گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و ابطال سفرهای درون و برون شهری، برخی از هموطنان در خصوص عملکرد تأسیسات گردشگری شکایاتی داشته اند که معاونت گردشگری استان پس از بررسی لازم به طور مستمر به رسیدگی و رفع آن ها می پردازد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه از استمهال تسهیلات و پرداخت یارانه حامل های انرژی در سه ماهه پایانی سال برای طرح های گردشگری این استان خبر داد.

 

شنبه زاده خاطرنشان کرد: برای مجتمع های گردشگری، رستوران ها، هتل آپارتمان، خانه های بوم گردی و مسافرخانه ها به تناسب نیرو و خسارت هایی که دیده اند، تسهیلات در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1000242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha