سياست سازمان برنامه و بودجه رسیدگی به معیشت مردم  در عين صرفه جويي است

نوبخت تاكيد كرد: سياست سازمان برنامه و بودجه اين بود كه در عين صرفه جويي به معيشت مردم بپردازيم تا نسبت به تورم، معيشت بهتري داشته باشند. خوشبختانه رشد اقتصادي كشور نيز بنا به گزارش مركز آمار، حاكي از رشد مثبت ناخالص ملي در تابستان امسال است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدباقر نوبخت، معاون رئيس جمهور به همراه تني چند از معاونين خود پورمحمدي، پوراصغري، عدل و رمضانپور در اين نشست حضور يافت گفتني است به دليل شرايط ناشي از شيوع ويروس كرونا و دستورالعمل ابلاغي ستادملي كرونا؛ اغلب خبرنگاران در اين نشست به صورت غيرحضوري مشاركت دارند. در ابتداي اين نشست رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور گزارشي از روند تحقق بودجه سال جاري ارائه داد كه حاكي از رشد مثبت ناخالص ملي در تابستان امسال به استناد گزارش مركز آمار، افزايش صرفه جويي و افزايش حقوق و مزاياي كاركنان دولت بود.


وي با اشاره به اينكه منابع پيش بيني شده در بودجه ۱۳۹۹ بالغ بر ۵۷۱ ميليارد تومان بود؛ ادامه داد: ۳۸۴ هزار ميليارد تومان براي شش ماهه اول در نظر گرفته شده بود .از اين ميزان ۳۳۴ هزار ميليارد به خزانه واريز شد كه نشان مي‌دهد فقط ۵۰ هزار ميليارد تومان از منابع پيش بيني شده در ۸ ماهه اول امسال محقق نشد.


نوبخت در بخشي از اين گزارش با تاكيد بر اينكه دولت ۳۱ هزار ميليارد تومان نسبت به قانون سال ۱۳۹۹ كمتر مصرف كرده اما ۵۳ درصد حقوق و مزايا را افزايش داده است؛ متذكر شد: در اين مسير از منابع بانك مركزي استقراض نكرديم و حتي آقاي همتي از اين اقدام  تشكر كرد كه بودجه ۱۳۹۹ فشاري به بانك مركزي وارد نكرده است.


معاون رئيس جمهور تاكيد كرد: سياست سازمان برنامه و بودجه اين بود كه در عين صرفه جويي به معيشت مردم بپردازيم تا نسبت به تورم، معيشت بهتري داشته باشند. خوشبختانه رشد اقتصادي كشور نيز بنا به گزارش مركز آمار، حاكي از رشد مثبت ناخالص ملي در تابستان امسال است.

 

 

کد خبر 1000298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha