جشنواره «نغمه هاي محمدي» در کانون هاي مساجد خراسان رضوی برگزار مي شود

تکلو با تاکید بر اینکه گفت: جشنواره نغمه های محمدی در ۸ بخش، مولودی خوانی، توسل خوانی، چاوش خوانی، بیت و منظومه خوانی، منقبت خوانی، شعرخوانی، مرشد خوانی و پرده خوانی ویژه برادران در دو رده سنی ۱۰ تا ۱۶ سال و ۱۷ تا ۲۵ سال برگزار می شود.

«محمد ابدالی تکلو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مظهر کار تشکیلاتی، گروهی و سازمان یافته هستند، گفت: گسترش برنامه های تربیتی بین نوجوانان و جوانان باعث افزایش هم افزایی اجتماعی بین آنها می شود و این راهکار برای مقابله با آسیب های اجتماعی در بین آنها نهادینه می شود و کانون های مساجد محل مطمئنی برای انجام برنامه های تربیتی است.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد خراسان رضوی از برگزاری جشنواره نغمه های محمدی در کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و افزود: مسجد بستر فعالیت های اجتماعی و فرهنگی است، مسجد محل اصلی فعالیت فرهنگی و هنری است که تعامل روحانی و هیئت امناء و حتی خادم مسجد با مدیر و اعضای کانون فرهنگی و هنری مایه رونق فعالیت های مسجد می شود.

 

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تولید و انتشار آثار در وصف شخصیت والای صاحب رسالت و مبشر انسانیت، نبی مکرم اسلام حضرت محمد م(ص) بیان کرد و اظهارکرد: این جشنواره در واکنش به اهانت استکبار جهانی به ساحت مقدس پیامبر (ص) با حمایت های ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی و به میزبانی دفتر ویژه کانون های مساجد سبزوار برگزار می شود.

 

ابدالی تکلو با تاکید بر مشارکت حداکثری اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در این جشنواره ادامه داد: این جشنواره در ۸ بخش، مولودی خوانی، توسل خوانی، چاوش خوانی، بیت و منظومه خوانی، منقبت خوانی، شعرخوانی، مرشد خوانی و پرده خوانی اجرا می شود.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد خراسان رضوي با بیان اینکه احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه های اهل بیت(ع) و همچنین مبارزه با هجمه های فرهنگی از رسالت های کانون های مساجد است، اظهار داشت:این جشنواره ویژه برادران و در دو رده سنی ۱۰ تا ۱۶ سال و ۱۷ تا ۲۵ سال برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این جشنواره باید آثار خود را در زمان بین ۳ تا ۷ دقیقه ضبط و در پیام رسان های اجتماعی به شماره همراه ۰۹۰۳۴۵۰۶۹۴۴ ارسال کنند همچنین آخرین مهلت ارسال آثار در جشنواره اول بهمن ماه ۹۹ خواهد بود.

کد خبر 1000963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha