دانشجویان سرمایه های بی بدیل فردا هستند

سرمایه اصلی هر کشور، جوانان متعهد و متخصص آن هستند، خصوصا جوانان جویای علم که در محیط دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی شکل می گیرند و برای آینده ای نه چندان دور تربیت می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، ۱۶آذر به عنوان روز دانشجو در هندسه فرهنگی و سیاسی کشور متجلی بوده و سالگشت میقات علم ، سیاست و شهادت در گستره مقدس دانشگاه می باشد و دانشجویان به عنوان مرکز ثقل برنامه های علمی کشور، موتور محرکه تلاش های فرهنگی و علمی در قاموس آینده نگری و قوام دانش و آگاهی می باشند.

 

برنامه ریزی برای جوانان و دانشجویان در گفتمان نورانی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هویدا و آشکار است به گونه ای که  معظم له در بیانیه گام دوم به کرات از عنوان جوانان و ضرورت توجه به آنان یاد می کنند و این نشان دهنده اهمیت و تاثیرگذاری آن ها در جامعه است.

 

اهمیت دانش وپژوهش به حدی است که دشمن با صرف وقت و هزینه های فراوان برای ترور یک شخصیت علمی همچون دکتر "فخری زاده"برنامه ریزی می کند و می داند او از هر سلاح و موشک و بمبی برایش خطرآفرین تر است، هرچند غافل است که دانشجویان بصیر ما با همت والایشان، آن شهید بزرگ را الگوی خود قرار داده و با تمام توان راه اورا ادامه خواهند داد.

 

عنوان دانشجویی و تأثیر شگرف ان بر ابعاد علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه آنقدر بالا و پر اهمیت است که شهید بهشتی دانشجو را مؤذن جامعه می داند: «دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود»

 

پس دانشجویان ما نباید از وظایف اجتماعی خود که  همانا روشنگری و آگاهی بخشیدن به مردم و مقابله با شبهه افکنی های دشمنان است غافل باشند.

 

امید که دانشجویان عزیز ما،  که از پویاترین اقشار جامعه می باشند بیش از گذشته با بال های دانش و احساس مسوؤلیت، افق های روشن و امید واری را در آسمان کشور به نظاره بنشینند و خود نقش اصلی این موفقیت و بهروزی باشند.
 

یادداشت: علیرضا شهرستانی استاد دانشگاه

کد خبر 1000964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha