کاهش ۵ درصدی دعاوی خانواده در استان یزد نسبت به هشت ماهه سال قبل

رحیمی زاده با اشاره به کاهش دعاوی خانواده گفت: دعاوی خانواده در استان یزد نسبت به هشت ماهه سال قبل ۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد حسین رحیمی زاده» صبح امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد به صورت برخط گفت: دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه به عنوان یکی از دستورالعمل های ریاست جدید قوه قضائیه است که در آن 54 ماده و 5 فصل وجود دارد.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد بیان کرد: در بحث پیشگیری از وقوع جرم سازمان های مردم نهاد می توانند به ما کمک کنند و در مباحث مختلف از جمله حمایت از بزه دیدگان می تواند گام های موثری را بردارند.

 

وی افزود: اجتماعی کردن اشخاص، میانجیگری و سازش، نظارت بر اجرای قوانین نیز به عنوان حوزه هایی است که سازمان های مردم نهاد می توانند به ما کمک کنند.

 

رحیمی زاده ادامه داد: در حوزه راهنمایی و رانندگی و تصادفات، قانون حمایت از اطفال و کودکان نیز به عنوان قوانین دیگری است که مورد توجه قرار گرفته است که در این راستا سعی داشتیم که اولین همایش ملی را طراحی کرده و به صورت مجازی برنامه ریزی کردیم که نتیجه این همایش به نفع مردم خواهد بود که اولین نتیجه آن نیز افتتاح دفتر حمایت از بزه دیدگان فضای مجازی با اولویت اطفال و بانوان بوده است.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد گفت: با توجه به شرایط کرونا مجبور شدیم حوزه های آموزشی خود را از طریق فضای مجازی ارائه کنیم که با تفاهم با آموزش و پرورش دوره های آموزشی پیشگیری مدار را در شاد برگزار می کنیم.

 

وی ادامه داد: در بحث خانواده نیز در هشت ماهه در مجموع 11 آیتم دعاوی خانواده ما 5 درصد نسبت به سال 98 کاهش داشته است.

 

رحیمی زاده گفت: در حرائم نیز با توجه به سیستم ورودی پرونده ها سرفت مستوجب تعزیر در این مدت 14 درصد کاهش ورودی داشتیم و 10 اتهام اول استان سرفت، توهین و خیانت در امانت و ... نیز 2 درصد کاهش ورودی نسبت به هشت ماه سال گذشته داریم.

 

 

کد خبر 1001086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha