اصناف در کمک به تغییر شرایط فاروج از قرمز به نارنجی نقش پررنگی داشتند

مدیر اداره صمت شهرستان فاروج گفت: اصناف به رغم مشکلات مالی، در طرح تعطیلی دو هفته ای همکاری خوبی داشته و در تغییر شرایط شهرستان از قرمز به نارنجی نقش پررنگی داشتند.

«احسان افتخاری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: از اول آذرماه تا نیمه آن 886 بازرسی در دو نوبت صبح و عصر در قالب دو تیم در سطح اصناف انجام و 158 اخطار شفاهی و 27 اخطار کتبی به متخلفان داده شد.

 

مدیر اداره صمت شهرستان فاروج با اشاره به تشکیل 11 پرونده که بیشتر هم در حوزه گروه های 2، 3، 4 (با تشکیل 7 پرونده) بوده است، افزود: تخلف این واحدها، فعالیت به رغم قرار گرفتن در گروه هایی که باید تعطیل می بودند، بوده است.

 

افتخاری گفت: اصناف به رغم مستاجر بودن بخش زیادی از آنان،  قرار داشتن در شرایط اقتصادی نامناسب و داشتن چک برگشتی به ویژه صنف آجیل فروش که 65 درصد در واحد های استیجاری فعالیت دارند، در اجرای طرح های تعطیلی همکاری و مشارکت خوبی داشتند و البته از افراد معدودی هم که همکاری نداشتند، نمی توان گذشت.

 

وی، رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی مثل نزدن ماسک و مدیریت نکردن تجمع مشتری را از تخلفات برشمرد و گفت: 11 واحد متخلف پلمب شد.

 

افتخاری، برآورد خسارت وارد شده به اصناف ناشی از کرونا را تا قبل از آذرماه، 90 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: به انضمام 15 روز تعطیلی اول آذر تا نیمه آن، این رقم به 150 میلیارد ریال رسیده است.

 

وی گفت: بیشترین خسارت هم مربوط به گروه های 2،3،4 شامل تالارهای عروسی، عکاسی ها، گل فروشی، مزون عروس، تایپ و تکثیری ها، واحدهای ارائه دهنده خدمات مجالس، آجیل فروشی ها با توجه به مسافر محور بودن این واحدها بوده است.

کد خبر 1001370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha