استقبال از قطعنامه های یونسکو در حمایت از فرهنگ  و میراث فلسطین

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از اتخاذ دو قطعنامه بدون قید و شرط در مورد فلسطین از سوی سازمان علمی،فرهنگی و اموزشی سازمان ملل (یونسکو) استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « wafa»،نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از اتخاذ دو قطعنامه بدون قید و شرط در مورد فلسطین از سوی سازمان علمی،فرهنگی و اموزشی سازمان ملل (یونسکو) استقبال کرد.

 

این دو قطعنامه مربوط به فلسطین اشغالی و اجرای قطعنامه های مربوط به موسسه های آموزشی و فرهنگی در سرزمین های اشغالی است.

 

«ریاض مالک» در این باره گفت: تصویب به اتفاق آرای این دو قطعنامه در حالی صورت می گیرد که رژیم صهیونیستی به حقوق مردم ما ، از جمله حقوق فرهنگی دست اندازی می کند و تلاش می کند تاریخ و تمدن فلسطین و میراث فرهنگی ، به ویژه در بیت المقدس را جعل و تحریف کند.

 

وی تصریح کرد که این قطعنامه ها پس از نظارت بر تخلفات انجام شده توسط رژیم صهیونیستی علیه مقدسات ، میراث ، فرهنگ ، آموزش و پرورش و همه جنبه های کاری یونسکو ، حوزه های تخصصی آن و کنوانسیون ها و اصول این سازمان بین المللی اتخاذ شده است.

 

وزیر امور خارجه از جامعه جهانی و یونسکو خواست تا رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند تا اقدامات غیرقانونی و تلاش هایش برای تخریب عمدی میراث فرهنگی مسیحی و اسلامی فلسطین را متوقف کند و اقدامات واقعی را برای تضمین اجرای قطعنامه های یونسکو در مورد فلسطین اشغالی و بخش آموزش آن انجام دهد.

کد خبر 1001405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha